تعیین سهم انتشار گازهای منتشرشده از خودروها و برآورد میزان توزیع غلظت آلاینده CO در محیط بسته پارکینگ


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین سهم انتشار گازهای منتشرشده از خودروها و برآورد میزان توزیع غلظت آلاینده CO در محیط بسته پارکینگ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین سهم انتشار گازهای منتشرشده از خودروها و برآورد میزان توزیع غلظت آلاینده CO در محیط بسته پارکینگ  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین سهم انتشار گازهای منتشرشده از خودروها و برآورد میزان توزیع غلظت آلاینده CO در محیط بسته پارکینگ،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین سهم انتشار گازهای منتشرشده از خودروها و برآورد میزان توزیع غلظت آلاینده CO در محیط بسته پارکینگ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سلامت و محیط زیست

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: در این تحقیق سهم انتشار گازهای خروجی از اگزوز و توزیع غلظت گاز CO در محیط بسته پارکینگ مورد مطالعه قرار گرفته است.روش بررسی: این مطالعه بصورت توصیفی- تحلیلی بوده است و روش بررسی در این تحقیق شامل دو مرحله است. ابتدا در مرحله اول، سهم انتشار خودروها تعیین گردیده است و سپس به اندازه گیری توزیع غلظت آلاینده CO پرداخته است. به منظور تعیین سهم انتشار گازهای خروجی از اگزوز، از میان گونه های گازهای خروجی، تنها چهار گاز CO، O2،CO2 و N2 اندازه گیری شده است. غلظت گازهای CO،O2 و CO2 با استفاده از داده های سامانه اندازه گیری آلایندگی خودرو برآورد شده است. مقدار گاز N2 از مجموع نسبت همه گونه های گاز که برابر ۱ است، برآورد شده است. سپس با استفاده از روش های محاسباتی مقادیر سهم انتشار از خودروها برآورد شده است. جهت اندازه گیری توزیع غلظت آلاینده CO در محیط پارکینگ، نمونه برداری و جمع آوری گازها توسط کیسه های نمونه برداری از جنس مواد بی اثر با حجم ۱۰L، در شش نقطه انجام شده است. روش نمونه برداری بر اساس الزامات OSHA ID210 انجام گرفته است. نتایج به دست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS (نسخه ۱۶) و آزمون آماری پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. میزان p کمتر از ۰.۰۵ معنی دار در نظر گرفته شده است.یافته ها: بیشینه سهم انتشار مربوط به خودرو پراید به مقدار۴.۴۴ g/s و کمینه مقدار انتشار برای خودرو تیبا ۰.۳ g/s بوده است. کمینه مقدار توزیع غلظت CO برابر ۳.۶ ppm و بیشینه مقدار توزیع غلظت CO برابر ۶۹.۴۸ ppm بوده است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد تجمع غلظت آلاینده CO در مکان هایی که از اطراف محصور بوده، قابل توجه بوده است و در ناحیه ای که بازشوها وجود داشته اند، مقادیر غلظت کمتری اندازه گیری شده است. در این تحقیق بین مقادیر انتشار خروجی از اگزوز و توزیع غلظت ارتباط معناداری مشاهده نشده است. اما توزیع غلظت به مجموعه ای از مکان و تعداد بازشو ها، تعداد و نوع خودرو، زمان کارکرد خودرو، حالت عملکردی خودرو و شرایط محیطی در ارتباط بوده است.نتیجه گیری: اندازه گیری غلظت آلاینده CO ناشی از خودروها نشان می دهد که میزان غلظت ها در بعضی نقاط در مقایسه با استاندارد توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت فراتر از حد استاندارد مجاز بوده است. همچنین با ارزیابی به عمل آمده مشخص گردید که استفاده از تهویه های طبیعی یک راهکار موثر در بهبود کیفیت هوا در محیط بسته است و با یک طرح معماری معقول و با در نظر گرفتن کیفیت هوای درون محیط بسته، بدون نیاز به هزینه زیاد می توان به کیفیت مطلوب هوای محیط بسته رسید.

کلید واژه: مونواکسید کربن، محیط بسته پارکینگ، گازهای خروجی از اگزوز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.