تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر اتخاذ رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طلوع بهداشت

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: بیماری آرتروز از جمله بیماری های شایع هم در کشورهای پیشرفته هم در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران است. در مطالعات جمعیتی شیوع آرتروز زانو ۱۵.۳% در جمعیت بالای ۱۵ سال نشان داده شد. با توجه به مسن تر شدن جوامع اهمیت روزافزونی به عنوان یک موضوع بهداشتی عمومی پیدا نموده است. پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش بر اساس مدل رفتار برنامه ریزی شده بر پیشگیری از آرتروز زانو در معلمان زن مقطع ابتدایی انجام شد.روش بررسی: این مطالعه یک پژوهش مداخله ای از نوع نیمه تجربی بود. جامعه مورد مطالعه ۱۱۴ نفر ازمعلمان زن مقطع ابتدایی بود که به روش تصادفی وارد مطالعه شدند و به دوگروه مداخله و غیرمداخله تقسیم شدند. پرسشنامه محقق ساخته از طریق خود گزارش دهی تکمیل شد. بر اساس نتایج اولیه، محتوای آموزشی تدوین و در گروه مداخله ارائه گردید. دوماه بعد از اجرای برنامه آموزشی، پس آزمون انجام شد. داده ها توسط SPSS نسخه ۱۸ تجزیه و تحلیل شد. به دلیل نرمال نبودن توزیع داده ها از آزمون های ناپارامتریک استفاده گردید.یافته ها: سازه های تئوری رفتار برنامه ریزی شده (نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتار درک شده) با هم توانستند که ۳۷ درصد قصد و ۴۳ درصد رفتار را پیش بینی کنند. در این میان نقش هنجارهای ذهنی (b=0.56) در پیش بینی قصد بیش از سایر سازه ها بود. بعد از اجرای برنامه آموزشی میانگین نمره کنترل رفتاری درک شده از ۴.۰۵±۳۲.۵۰ به ۵.۶۶±۳۴.۸۲ افزایش یافته است.مهمترین موانع اتخاذ رفتارهای پیشگیری از آرتروز زانو “نداشتن فعالیت بدنی منظم” و “عدم استفاده از توالت فرنگی” عنوان گردید.نتیجه گیری: مطالعه حاضر اثربخشی برنامه آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده را در پیش بینی قصد و به کارگیری رفتارهای پیشگیری کننده از آرتروز زانو را در معلمان زن تایید می کند.

کلید واژه: آرتروز، رفتار برنامه ریزی شده، زانو، پیشگیری، معلم

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.