بررسی تاثیر آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، بر قاعدگی دردناک دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، بر قاعدگی دردناک دانش آموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، بر قاعدگی دردناک دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، بر قاعدگی دردناک دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، بر قاعدگی دردناک دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: دیسمنوره یا قاعدگی دردناک، یکی از شایع ترین مشکلات زنان است. تئوری رفتار برنامه ریزی شده، یکی از تئوری های مهمی است که فرآیند اصلی پذیرش رفتارهای بهداشتی را توضیح می دهد. این مطالعه، آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده بر شدت و مدت درد قاعدگی دردناک دانش آموزان دختر مشهد را مورد بررسی قرار داد.روش تحقیق: این مطالعه نیمه تجربی، بر روی ۱۶۰نفر از دانش آموزان سال اول مقطع متوسطه شهر مشهد در سال ۱۳۹۲ که قاعدگی دردناک داشتند، انجام شد. دانش آموزان از پنج دبیرستان دخترانه منطقه ۶، به صورت تصادفی انتخاب شدند و در دو گروه آزمون و کنترل قرار گرفتند. مداخله در چهار جلسهبرگزار گردید. اطلاعات توسط پرسشنامه محقق ساخته، قبل و سه ماه پس از اجرای مداخله جمع آوری شد. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماری SPSS (ویرایش ۱۶)، با استفاده از آزمون های آماری WilcoxonIndependent t-Testو Paired t-test تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: پس از مداخله آموزشی، میانگین امتیازات آگاهی، نگرش، درک کنترل رفتار، قصد و انجام حرکات آرام بخش در گروه مداخله، به صورت معنی داری افزایش پیدا کرد (P<0.05). این تغییرات در گروه کنترل معنی دار نبود؛ همچنین تفاوت آماری معنی داری در هنجارهای انتزاعی دو گروه بعد از مداخله مشاهده نگردید.نتیجه گیری: می توان گفت آموزش آرام سازی بر مبنای تئوری رفتار برنامه ریزی شده، در کاهش شدت و مدت درد دانش آموزان مبتلا به قاعدگی دردناک موثر است.

کلید واژه: آموزش، قاعدگی دردناک، تئوری رفتار برنامه ریزی شده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.