خوانش کمال الدین بهزاد از داستان «سعدی و جوان کاشغری» بر اساس الگوی تعلیم و تربیت عرفانی نورالدین عبدالرحمان جامی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خوانش کمال الدین بهزاد از داستان «سعدی و جوان کاشغری» بر اساس الگوی تعلیم و تربیت عرفانی نورالدین عبدالرحمان جامی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خوانش کمال الدین بهزاد از داستان «سعدی و جوان کاشغری» بر اساس الگوی تعلیم و تربیت عرفانی نورالدین عبدالرحمان جامی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خوانش کمال الدین بهزاد از داستان «سعدی و جوان کاشغری» بر اساس الگوی تعلیم و تربیت عرفانی نورالدین عبدالرحمان جامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خوانش کمال الدین بهزاد از داستان «سعدی و جوان کاشغری» بر اساس الگوی تعلیم و تربیت عرفانی نورالدین عبدالرحمان جامی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نگره

تعداد صفحات :۲۰

خلاقیت و نوآوری در نگارگری و نقاشی ایرانی به ویژه در حیطه موضوع و مضمون پیوسته با نام کمال الدین بهزاد، نقاش برجسته عهد تیموری در نیمه دوم قرن نهم هجری / پانزدهم میلادی، قرین گشته است. او در آثار خود، نقاشی را از انحصار کامل متن رهانید و با مضامین زمانه خود درآمیخت، از این رو به آن تازگی و غنایی بی سابقه بخشید. بهزاد با تکیه بر حساسیت، استعداد و نبوغ خویش و نیز بهره گیری از آرا و اندیشه های حاکم بر زمانه خویش توانست آثاری بدیع و نو بیافریند که نگاره «سعدی و جوان کاشغری» نمونه ای از این خلاقیت و نوآوری است. در نوشتار پیش رو این نگاره از نظر پایبندی به مرجع ادبی و تاثیر معاصران بهزاد بر مضمون ارائه شده در آن مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این پژوهش تاکید بر تاثیرپذیری بهزاد از آرا و اندیشه های معاصرانش به ویژه نورالدین عبدالرحمان جامی شاعر و نیز چگونگی بازنمود این تاثیرات در نقاشی او می باشد. این پژوهش به یافتن پاسخ این پرسش ها می پردازد که مضمون ارائه شده در نگاره بهزاد تا چه میزان با مرجع ادبی آن تطابق داشته است؟ و از میان معاصران بهزاد، جامی، به عنوان موثرترین شخصیت فرهنگی در جامعه هرات، چه تاثیری در مضمون ارائه شده در این نگاره داشته است؟ این پژوهش با هدف بنیادی – توسعه ای و روش گردآوری اطلاعات آن تاریخی – تطبیقی و توصیفی بوده و در تحلیل داده ها از روش کیفی و کمی استفاده شده است. در جمع بندی نتایج این پژوهش می توان گفت بهزاد در اثر معاشرت با شخصیت برجسته ای چون جامی، که از جایگاه و موقعیت ویژه ای در جامعه هرات آن روزگار برخوردار بوده، از افکار و عقاید او بهره مند گشته و در آفرینش مضمون نگاره خود، علاوه بر مرجع ادبی که حکایتی از گلستان سعدی است، از اندیشه های وی نیز تاثیر پذیرفته است.

کلید واژه: نقاشی ایرانی، بهزاد، سعدی و جوان کاشغری، جامی، نقشبندیه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.