تحلیل جامعه شناختی بیماری ایدز و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل جامعه شناختی بیماری ایدز و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل جامعه شناختی بیماری ایدز و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل جامعه شناختی بیماری ایدز و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل جامعه شناختی بیماری ایدز و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات علوم اجتماعی ایران

تعداد صفحات :۲۵

مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان آگاهی از بیماری ایدز و راه های پیشگیری، نوع نگرش نسبت به آن و عوامل موثر بر آن با تاکید بر نقش رسانه های ارتباط جمعی و کانون های اجتماعی انجام گرفته است. دراین مطالعه پیمایشی اطلاعات با استفاده از پرسشنامه از ۳۵۲ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد زنجان به روش نمونه گیری طبقه ای جمع آوری شده است. نظریه ها برای تبیین مساله اجتماعی شامل: مکتب کارکردگرایی ساختی و نظریه های روان شناسی اجتماعی نظیر لوین، روزن اشتیل، کرچ، کراچفیل و بالاچی و نظریه فیش باین پیرامون شناخت عوامل موثر بر نگرش اجتماعی افراد و نیز نظریه ارتباط اجتماعی مک لوهان می باشد. بر اساس یافته های این تحقیق بیشترین میانگین میزان آگاهی در میان دانشجویان در حد متوسط می باشد (۸۲.۳ درصد) و ۵۴ درصد نگرش منفی، ۲۶.۱ درصد نگرش متوسط و تنها ۱۹.۹ درصد نگرش مطلوب نسبت به بیماری ایدز دارند. از طرفی تفاوت معنی دار مثبت بین سن و میزان آگاهی از بیماری ایدز مشاهده شده است و نیز میزان آگاهی در رشته تحصیلی گروه پیراپزشکی و پایه بالاتر از دو گروه انسانی و فنی مهندسی به دست آمده است. اینترنت (۵۷.۷ درصد)، تلویزیون (۵۵.۱ درصد)، فیلم سینما (۴۷.۲ درصد) و دوستان (۳۴.۴ درصد) به ترتیب رسانه های ارتباط جمعی موثر در کسب اطلاعات از بیماری ایدز می باشند. نتایج این تحقیق تاثیر افزایش آگاهی در تغییر نوع نگرش نسبت به بیماری ایدز را تایید می کند (p<0.001). ضروری است تا سیاست گذاران حوزه اجتماعی و سلامت با تمرکز بر نیاز جوانان به کسب اطلاعات صحیح از بیماری ایدز و راه های پیشگیری از آن با کمک موثر رسانه های ارتباط جمعی تلاش مضاعف در جهت مقابله با این بیماری به عنوان یک مساله اجتماعی تهدید کننده سلامت جوانان و نیروی فعال جامعه فراهم آورند.

کلید واژه: آگاهی، نگرش، ایدز، پیشگیری، رسانه های ارتباط جمعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.