بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات علوم اجتماعی ایران

تعداد صفحات :۲۵

امروزه ترجیح مصرف و مصرف گرایی از موضوعات مهم پژوهش در جامعه شناسی و مطالعات فرهنگی است و بررسی آن به عنوان یک مساله علمی و در حال گسترش در ایران، حائز اهمیت است.مقاله حاضر با هدف بررسی عوامل مرتبط با ترجیح مصرفی مصرف کنندگان بر اساس پژوهشی بر مبنای نظر سنجی، در سال ۱۳۹۰ از ۳۹۰ خانواده ساکن در شهر تبریز به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک تدوین شده است و محور آن بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانواده های شهر تبریز می باشد.در این تحقیق با استفاده از نظریه های زیمل، وبلن وبوردیو و نظریه های مکتب فرانکفورت به موضوع عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیح مصرفی پرداخته شده است.از جمله از مهمترین نتایج این پژوهش می توان به موارد زیر اشاره کرد:-۱ همبستگی بین ترجیحات مصرفی وسن برابر r=/089 به دست آمده است که نتیجه می شود رابطه بین بین ترجیحات مصرفی و سن معنی دار نیست. زیرا سطح معنی داری از ۰.۰۵ بیشتر است.-۲ همبستگی بین ترجیحات مصرفی و پایگاه اقتصادی و اجتماعی برابر با r=/000 به دست آمده است که نتیجه می شود رابطه بین بین ترجیحات مصرفی و پایگاه اقتصادی و اجتماعی معنی دار است. زیرا سطح معنی داری از ۰.۰۵ کمتر است.-۳ همبستگی بین ترجیحات مصرفی و تبلیغات رسانه های جمعی برابر با r=/007 حاصل شده است که نتیجه می شود رابطه بین بین ترجیحات مصرفی و تبلیغات رسانه های جمعی معنی دار است. زیرا سطح معنی داری از ۰.۰۵ کمتر است.

کلید واژه: ترجیح مصرفی، مصرف گرایی، رسانه های جمعی، جنسیت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.