تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت طراحی مدل در آموزش عالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت طراحی مدل در آموزش عالی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت طراحی مدل در آموزش عالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت طراحی مدل در آموزش عالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت طراحی مدل در آموزش عالی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آینده پژوهی مدیریت (پژوهش های مدیریت)

تعداد صفحات :۱۳

در هزاره سوم عصر جهانی شدن، رشد فزاینده اطلاعات و ارتباطات، تغییر و تحولات سریع، سازمانها از جمله نظام آموزش عالی را با چالش هایی مواجه ساخته است. یکی از مولفه های اساسی برای رویارویی با تضادها، تصادم ها و چالشها، آینده پژوهی است که دانش در برگیرنده تمام جنبه های مطالعه و پژوهش در باره آینده می باشد. هدف این پژوهش تعیین مولفه های آینده پژوهی جهت ارائه مدلی در نظام آموزش عالی کشور است. برای تحقق این هدف پرسشهایی به این شرح مطرح شده است:· مولفه های اصلی آینده پژوهی در آموزش عالی کدامند؟· چه مدلی را می توان برای آینده پژوهی در آموزش عالی ارائه داد؟· درجه تناسب مدل پیشنهادی با اهداف آینده پژوهی از نظر نمونه منتخب چگونه است؟روش پژوهش توصیفی از نوع زمینه یابی است. جامعه آماری شامل همه روسا، معاونین، مدیران گروه و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. ۴۰۰ نفر از طریق فرمول برآورد حجم نمونه به روش تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند اما بادر نظر گرفتن ۱۰ درصد نسبت ریزش پرسشنامه ها توزیع شد که ۴۰۷ پرسشنامه کامل مورد بررسی قرار گرفت. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته دارای ۲۵ سوال با طیف ۵ درجه ای لیکرت است. روایی محتوایی پرسشنامه مورد تایید متخصصان قرار گرفت و اعتبار آن از طریق روش آلفای کرونباخ ۸۰% به دست آمده است. پس از تجزیه و تحلیل داده ها و اجرای آزمون ها، ضریب همبستگی، ضریب تعیین، آزمون آماری کروسکال والیس و استخراج نتایج، مدلی شامل مولفه های اصلی فلسفه و اهداف، مبانی نظری، مراحل اجرایی و نظام ارزیابی و مهندسی مجدد طراحی شد. مبانی نظری مدل متشکل از تئوری تحول فراسیستم، تئوری سه گانه نگرش سیستم دانش آینده، تئوری دانش، اطلاعت و دانش-اطلاعات، تئوری پویا دانش-اطلاعات وتئوری تغییر است.چهار گروه نمونه امتیاز بالایی به زیر آزمون ها داده اند و کل مدل با میانگین ۸۷.۲۵ درصد مناسب تشخیص داده شده است. بیشترین میانگین نمرات مربوط به مراحل اجرایی و نظام ارزیابی و مهندسی مجدد بود. سایر مولفه ها نیز امتیاز کمتر از ۸۶ کسب نکردند.

کلید واژه: آینده پژوهی، تئوری تحول فراسیستم، تئوری سه گانه نگرش سیستم دانش آینده، تئوری دانش، اطلاعت و دانش-اطلاعات، تئوری پویا دانش-اطلاعات و تئوری تغییر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.