عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل تعیین کننده وفاداری بیماران سرپایی: مطالعه ای در بیمارستان های آموزشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت بهداشت و درمان (نظام سلامت)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: یکی از عوامل کلیدی در ایجاد وفاداری مشتری، کیفیت خدمات است. این مطالعه با هدف تعیین اهمیت نسبی ابعاد کیفیت خدمات سرپایی در پیش بینی وفاداری بیمار در درمانگاه های وابسته به بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در تهران انجام شد.روش پژوهش: این مطالعه توصیفی – تحلیلی به شیوه مقطعی در سال ۱۳۹۳ انجام شد. نمونه های این مطالعه شامل ۴۷۷ بیمار بود که به صورت چند مرحله ای و تصادفی از چهار بیمارستان انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده های یک پرسشنامه محقق ساخته شامل ۳۷ آیتم در قالب ۸ مولفه کیفیت خدمات سرپایی و ۳ آیتم درباره وفاداری بیمار بود که روایی و پایایی آن تایید شد. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره در نرم افزار SPSS.18 انجام شد.یافته ها: میانگین نمره وفاداری بیماران در این مطالعه ۳.۹۱ بود و ۶۷% بیماران سطح خوبی از وفاداری به بیمارستان داشتند. ادراک از کیفیت خدمات تاثیر مثبت و قوی بر وفاداری بیماران سرپایی داشت و حدود ۴۷% از واریانس وفاداری بیمار توسط ابعاد کیفیت خدمت تبیین شد. پنج عامل کیفیت (ادراک از هزینه های پرداختی، کیفیت محیط فیزیکی درمانگاه، کیفیت ویزیت پزشک، اطلاعات ارائه شده به بیمار و فرایند تعیین نوبت) تعیین کننده های کلیدی وفاداری بیماران سرپایی در بیمارستان های آموزشی مورد مطالعه بودند.نتیجه گیری: تجربه بیمار از خدمات سرپایی بیمارستان ها بر متغیرهای پیامد مثل تمایل به استفاده مجدد از خدمات آن بیمارستان یا توصیه آن به دیگران تاثیر قوی دارد. بنابراین بیمارستان ها می توانند با اقدامات بهبود کیفیت بر میزان وفاداری مشتریان خود بیافزایند.

کلید واژه: کیفیت خدمات، وفاداری بیمار، خدمات سرپایی، بیمارستان آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.