بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شیوه های تبلیغات انتخاباتی مجلس نهم در استان های عشیره ای و غیرعشیره ای از دیدگاه استادان دانشگاه های ایلام و تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات رسانه ای

تعداد صفحات :۱۴

تبلیغات به مثابه یک کنش سیاسی و متاتر از بافت اجتماعی است که به منظور تاثیرگذاری برکنش انتخاب و رأی دادن (به عنوان شکل مشروعی از رفتار سیاسی) صورت می گیرد. هدف این مقاله بررسی تاثیر شیوه های تبلیغاتی در رفتار رأی دهندگان و به طور مشخص شناسایی روش های تبلیغات انتخاباتی در نظام های عشیر های و غیرعشیر های و به طور مشخص بررسی تفاوت ها و شباهت های شیوه های تبلیغاتی انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی در استان های عشیره ای (ایلام) و غیرعشیره ای (تهران) اعم از روش ها و ارتباطات سنتی، شفاهی، مکتوب، الکترونیکی و … بوده که به روش پیمایش صورت گرفته است. چارچوب نظری به کاررفته در این تحقیق برپایه نظریات پارسونز می باشد. نمونه مورد تحقیق جامعه آماری این تحقیق کلیه استادان رشته های علوم ارتباطات، علوم اجتماعی و علوم سیاسی دانشگاه های آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و آزاد اسلامی واحد ایلام» به صورت تمام شمار بوده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که برخلاف استان تهران در استان ایلام از حیث روش تبلیغاتی فردی یا ائتلافی غلبه با روش تبلیغ فردی است. همچنین بنابریافته های تحقیق، بین دیدگاه و نگرش استادان دانشگاه های تهران و ایلام درباره استفاده از شیوه های سنتی و فاقد پشتوانه و نگرش علمی در انتخابات، تاثیر برخوردار بودن از پایگاه قومی داوطلبان بر تبلیغات، قوی تر بودن نقش رهبران فکری «ریش سفیدان و…» و تاثیر وابستگی قومی، توجه به منافع فردی و گرایش به طرح برنامه های زودبازده در تبلیغات انتخاباتی در نظام های عشیره ای و ائتلافی و سیاسی بودن روش تبلیغ، توجه به مطالبات عمومی و بی توجهی به منافع فردی، موثر نبودن دادن وعده های شخصی و توجه به برنامه های بلندمدت و آزاد بودن ارائه عقاید وابستگی سیاسی در تبلیغات انتخاباتی در نظام های غیرعشیره ای تفاوت معنی دار وجود ندارد.

کلید واژه: تبلیغات، انتخابات، دموکراسی، رفتار انتخاباتی، نظام های عشیره ای، نظام های غیرعشیره ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.