هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات ملی

تعداد صفحات :۲۶

حفظ و بازتولید هویت ملی از مهم ترین نقش های آموزش و پرورش رسمی به شمار می آید. پژوهش حاضر با هدف تحلیل این نقش، به بررسی مفهوم هویت ملی در کتب مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی می پردازد. در این راستا، کتب جدیدالتالیف مطالعات اجتماعی دوره تحول بنیادین نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند. روش تحقیق، تحلیل محتوای کمی و کیفی است و واحد تحلیل، مضمون می باشد. ابعاد هویت ملی در این پژوهش عبارتند از: نماد، ارزش، میراث فرهنگی، مشاهیر و شخصیت ها، وقایع و رخداد های ملی. جامعه آماری شامل دو کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم و ششم ابتدایی و بخش تعلیمات مدنی از کتاب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ است. نتایج تحلیل کمی نشان می دهد که ۱۱۷۱ مورد به مفهوم هویت ملی اشاره شده است. از این مقدار %۵۰.۸۱ (۵۹۵ مورد) به کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم تعلق دارد. در بین ابعاد هویت ملی، بعد ارزش های ملی با %۴۵.۹۴ (۵۳۸ مورد) از بیشترین و بعد نماد ملی با %۷.۱۷ (۸۴ مورد) از کمترین میزان فراوانی برخوردارند. تاکید بر بعد ارزش ها به ویژه ارزش های اخلاقی و مذهبی، بی توجهی به شخصیت های معاصر در برخی ابعاد، گستردگی محدود زمانی و… برخی نتایج تحلیل کیفی می باشند.

کلید واژه: هویت ملی، کتب مطالعات اجتماعی، دوره ابتدایی، تحلیل محتوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.