بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت ‏های ارتباطی دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان بر مبنای تئوری حمایت اجتماعی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش و سلامت جامعه

تعداد صفحات :۱۲

سابقه و هدف: اهمیت توجه به هوش هیجانی در نوجوانان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته و باید مهارت‏ های گوناگون در آنان تقویت گردد؛ ازجمله این مهارت‏ ها برقراری ارتباط موثر و کارآمد می‏ باشد. این مطالعه با هدف تعیین رابطه بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی دانش‏ آموزان مقطع دبیرستان شهر همدان بر اساس تئوری حمایت اجتماعی انجام شد.مواد و روش ‏ها: این مطالعه توصیفی، تحلیلی در سال ۱۳۹۳ بر روی ۴۹۷ نفر از دانش ‏آموزان دبیرستانی شهر همدان انجام گرفت. آزمودنی ‏ها به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شده و پرسشنامه‏ مهارت های ارتباطی، هوش هیجانی و حمایت اجتماعی را تکمیل کردند. داده‏ های جمع آوری شده با نرم افزار SPSS-18 و با آزمون‏ های ضریب همبستگی پیرسون، اسپیرمن، آزمون تی مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تجزیه و تحلیل گردید.یافته ‏ها: بر پایه نتایج بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی دانش ‏آموزان مورد بررسی ارتباط معنی‏ داری وجود داشت (P<0.05). سطح مهارت‏ های ارتباطی دانش‏ آموزانی که در این مطالعه موردبررسی قرار گرفتند در حد متوسط بوده و پژوهش حاضر برتری کلی سطح نمرات مهارت‏ های ارتباطی، هوش هیجانی و حمایت اجتماعی (به جز حمایت ارزیابی) در گروه دختران نسبت به پسران را نشان داد، همچنین بین هوش هیجانی و مهارت‏ های ارتباطی با سازه های حمایت اجتماعی ارتباط معنی‏ داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه‏ گیری: طبق یافته‏ ها جهت افزایش هوش هیجانی و ارتقاء مهارت‏ های ارتباطی نیاز به انجام مداخلات آموزشی، تهیه و تدوین بسته‏ های آموزشی جهت دانش ‏آموزان، والدین آنها و مربیان مدارس احساس می‏ شود.

کلید واژه: دانش ‏آموز، مهارت‏های ارتباطی، هوش هیجانی، حمایت اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.