ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۶-۱۲ ساله: یک مرور نظام مند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۶-۱۲ ساله: یک مرور نظام مند دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۶-۱۲ ساله: یک مرور نظام مند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۶-۱۲ ساله: یک مرور نظام مند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتقاء سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۶-۱۲ ساله: یک مرور نظام مند :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش و سلامت جامعه

تعداد صفحات :۲۵

سابقه و هدف: کودکان ۱۲-۶ ساله به علت شیوع بالای پوسیدگی دندان، تکامل دندان های دائمی و شکل گیری سبک زندگی، مهم ترین گروه هدف برنامه های بهداشت دهان و دندان هستند و مدرسه آسان ترین و به صرفه ترین روش دستیابی به این گروه است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر مداخلات مبتنی بر مدرسه بر ارتقای سلامت دهان و دندان دانش آموزان ۱۲-۶ ساله انجام شده است.مواد و روش ها: جستجوی الکترونیکی در پایگاه های اطلاعاتی Scopus, Proquest, Science Direct, Pub Med, Springer, Biomed Central, Google Scholar، Iran Medex و SID با استفاده از کلمات کلیدی فارسی و انگلیسی انجام و مداخلات آموزشی که جهت پیشگیری از بیماری های دهان و دندان و ارتقاء رفتارهای بهداشتی مرتبط در بین دانش آموزان اجرا و بین ژانویه ۲۰۰۴ تا سپتامبر ۲۰۱۴ چاپ شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: ۱۷ مطالعه انتخاب شده به دو دسته آموزش مبتنی بر رفتارهای خودمراقبتی و ارائه خدمات پیشگیرانه و آموزش مبتنی بر رفتارهای خودمراقبتی تقسیم شدند. آن دسته از مداخلاتی که دارای ویژگی های زیر بودند با موفقیت بیشتری در افزایش آگاهی، رفتارهای بهداشتی، کاهش پلاک و پوسیدگی دندان همراه بودند: استمرار مداخله، درگیر کردن والدین و کارکنان مدرسه در برنامه، کاربرد مدل های تغییر رفتار، استفاده از ترکیب چندین روش آموزشی و به کارگیری تجربه عملی و خدمات پیشگیرانه.نتیجه گیری: استمرار آموزش های اجتماع محور، استفاده از برنامه های آموزشی مدون و ترکیبی، پیگیری، استفاده از نظریه ها و مدل های تغییر رفتار و ارائه خدمات پیشگیرانه بهترین راه رسیدن به نتایج مورد انتظار است.

کلید واژه: بهداشت دهان و دندان، خدمات پیشگیرانه، کودکان، آموزش بهداشت، دهان و دندان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.