ارزیابی روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۸۵ و ۹۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۸۵ و ۹۳ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۸۵ و ۹۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۸۵ و ۹۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۸۵ و ۹۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارگونومی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: در محیط های آموزشی تامین کیفیت بصری در پیشرفت تحصیلی اهمیت بالایی دارد. ایجاد آسایش بصری و افزایش بازدهی و رغبت جهت تحصیل، از جمله فواید تنظیم روشنایی کلاس درس و جلوگیری از اختلال در بینایی دانش آموزان است. این مطالعه با هدف ارزیابی شدت روشنایی داخلی مدارس دخترانه شهر همدان در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۳ انجام شده است تا بتواند به شناسایی مشکلات احتمالی آن بپردازد.مواد و روش ها: این مطالعه در دو مقطع زمانی، در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۳ در مدارس دخترانه شهر همدان انجام پذیرفته است. در هر مقطع زمانی، متوسط روشنایی عمومی و موضعی بر روی تخته سیاه کلاس های درس با روش های توصیه شده انجمن مهندسین روشنایی آمریکای شمالی در روزهای غیر آفتابی توسط دستگاه لوکس متر اندازه گیری، محاسبه و با حد مجاز توصیه شده استاندارد آئین نامه بهداشت مدارس و انجمن مهندسین روشنایی آمریکای شمالی مقایسه گردید. علاوه بر شدت روشنایی، وضعیت معیارهای کیفیتی شامل الگوی چیدمان چراغ ها، نگه داری چراغ ها، وجود سایه روشن، نظافت سطوح داخلی، نگهداری سامانه روشنایی، نوع چراغ و تناسب فنی طراحی نیز بررسی گردید.یافته ها: با توجه به همه معیارهای مطلوبیت، در هر دو مقطع ارزیابی، کمتر از %۲۵ کل اماکن مورد بررسی از روشنایی مطلوب برخوردار بوده اند به طوری که در سال ۸۵ فقط ۱۶% از کلاس های درس دارای روشنایی عمومی مطلوب بوده اند و در سال ۹۳ شدت روشنایی تمامی کلاس ها در محدوده غیرقابل قبول قرار گرفته و شدت روشنایی موضعی بر روی تخته سیاه تنها %۶ کلاس درس در محدوده استاندارد قرار داشت. همچنین نتایج ارزیابی نشان می دهد ضرایب بازتابش سطوح در بازه مطلوب قرار دارند.نتیجه گیری: عدم وجود روشنایی مطلوب عمومی و موضعی بر روی تخته سیاه مدارس در سال ۹۳ و مقایسه آن با نتایج ارزیابی روشنایی سال ۸۵، نشان دهنده این امر است که هنوز مشکل تامین روشنایی برای مدارس پابرجاست. الگوی چیدمان نامناسب و استفاده از لامپ های رشته ای و نامناسب را می توان از عمده دلایل وضعیت نامناسب نتایج ارزیابی روشنایی مدارس دخترانه شهر همدان نام برد.

کلید واژه: ارزیابی روشنایی داخلی، مدرسه، لوکس متر، انجمن مهندسین روشنایی آمریکای شمالی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.