کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری فصل نامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری فصل نامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری فصل نامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری فصل نامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری فصل نامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش شناسی (علوم کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری اطلاعات)

تعداد صفحات :۱۶

هدف: هدف تحقیق حاضر بررسی وضعیت کثرت گرایی روش شناختی و ابزاری در مقاله های پژوهشی فصل نامه کتاب ایران از سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹ و هم چنین شناسایی رابطه آنها با یکدیگر و با نویسنده مسوول مقاله پژوهشی است.روش پژوهش: روش تحقیق حاضر کتابخانه ای و از نوع تحلیل محتوا با رویکرد کمی است در این روش به استخراج مقوله های مورد بررسی در تحقیق از جمله نویسنده و مرتبه علمی، روش شناسی مورد استفاده در مقاله ها پرداخته شده است. جامعه آماری مورد بررسی ۱۶۱ مقاله پژوهشی منتشر شده در فصلنامه مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات (فصل نامه کتاب) در سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹ است. ابزار گردآوری داده ها سیاهه وارسی است، که با استفاده از آن به مشاهده و بررسی مقاله ها و استخراج مقوله های مورد پژوهش پرداخته شده است. روش آماری مورد استفاده در این مقاله جهت پاسخ به سوال های اساسی، آمار توصیفی (فراوانی، درصد فراوانی) و جهت آزمون فرضیه ها، آمار استنباطی آزمون کای اسکوئر (خی دو) استفاده شده است. نرم افزار آماری مورد استفاده جهت تجزیه و تحلیل داده اس. پی. اس. اس. (۱۸) است.یافته ها: بر اساس داده های به دست آمده نتایج حاکی از این است که از ۱۶۱ مورد مقاله پژوهشی مورد بررسی ۵۹ مورد (۳۶.۴۶%) پژوهش خود را بر اساس روش کثرت گرایی روشی و ۱۲ مورد (۷.۴%) کثرت گرایی ابزاری انجام داده اند و هم چنین با توجه به نتایج آزمون کای اسکوئر، بین کثرت گرایی روش تحقیق و کثرت گرایی ابزار مورد استفاده رابطه معناداری وجود دارد. در حالی که رابطه ای بین رتبه نوبسنده مسوول از لحاظ مقاطع تحصیلی و درجه دانشگاهی و انتخاب نوع روش تحقیق و ابزار مورد استفاده وجود ندارد.نتیجه گیری: یافته های پژوهش در این تحقیق نشان داد کثرت گرایی روشی و ابزار مورد استفاده در مقاله های فصل نامه کتاب ایران در فاصله سال های ۱۳۸۵-۱۳۸۹ بسیار اندک است. (یعنی زیر ۵۰ درصد و نزدیک به یک سوم مقالات از روش گثرت گرایی استفاده کرده اند). لذا توصیه می شود برای استحکام بیشتر پژوهش ها و بالا بردن روایی و پایایی مقالات محققان اهتمام بیشتری به استفاده از روش ها و ابزارهای متعدد داشته باشند.

کلید واژه: کثرت گرایی روشی، کثرت گرایی ابزار، فصل نامه کتاب ایران، مقاله های پژوهشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.