بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: رشد آگاهی واج شناختی در برخی کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار با مشکل همراه است، از این رو هدف این مطالعه بررسی ارتباط آگاهی واج شناختی و فرآیندهای واجی در کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار بود.روش بررسی: این مطالعه مقطعی روی ۲۱ کودک پنج ساله مبتلا به اختلال صدای گفتار انجام شد. کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار از کلینیک های دانشگاه علوم پزشکی تهران به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. مهارت های زبانی، تولیدی، عملکرد حرکتی- دهانی و آگاهی واج شناختی این کودکان به ترتیب با استفاده از آزمون رشد زبان-۳، آزمون تشخیصی آوایی و واجی برای کودکان سه تا شش ساله فارسی زبان و آگاهی واج شناختی ارزیابی شد. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: ضریب همبستگی فرآیندهای واجی غیرطبیعی با خرده آزمون های تجانس (p= 0.005)، قافیه (p= 0.009)، ترکیب (p= 0.006)، شناسایی واج آغازین یکسان (p= 0.007) و شناسایی واج پایانی یکسان (p= 0.007) معنی دار بود. همچنین ارتباط معنی داری بین همبستگی فرآیندهای واجی غیرطبیعی در سطح واج با خرده آزمون های تجانس (p= 0.001)، قافیه (p= 0.008)، ترکیب (p= 0.029)، شناسایی واج آغازین یکسان (p= 0.007) و شناسایی واج پایانی یکسان (p= 0.003) وجود داشت. سطح معنی داری کمتر از ۰.۰۵ در نظر گرفته شده است.نتیجه گیری: بین مهارت های آگاهی واج شناختی کودکان مبتلا به اختلال صدای گفتار با فرآیندهای واجی ارتباط وجود دارد به ویژه در کودکانی که از فرآیندهای واجی غیرطبیعی در سطح واج در گفتار خود بیشتر استفاده می کنند.

کلید واژه: اختلال صدای گفتار، آگاهی واج شناختی، فرآیندهای واجی، کودکان، زبان فارسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.