معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار: با نقش محوری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار: با نقش محوری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار: با نقش محوری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار: با نقش محوری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار: با نقش محوری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت پرستاری

تعداد صفحات :۲۴

مقدمه: آموزش بیمار حلقه فراموش شده مراقبت بالینی اثربخش در مراکز درمانی کشورمان است، نبود سیاست هماهنگ برای سازماندهی نیرو به منظور گسترش خدمات آموزش بیمار، منجر به عدم ارایه خدمات موثر به بیماران برای دستیابی به «مراقبت از خود» در راستای رسالت سازمان های بهداشتی – درمانی می شود.هدف: معرفی یک مدل سازمانی نیمه متمرکز برای سازماندهی خدمات آموزش بیمار با تاکید بر نقش محوری پرستاران است.مواد و روش ها: مطالعه بخشی از بازتاب اقدام پژوهی گسترش نقش پرستاران آموزش دهنده الزهرا (س) است که بر اساس مدل اقدام پژوهی ارتقادهنده رهایی بخش از دی ماه ۱۳۹۰ در مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان آغاز شده است. سازماندهی تیم مرکزی و گروه های راهبردی و بازخوردی و استفاده از مهارت های رهبری تغییر با فرایند مشارکت جویانه، برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی، منجر به گسترش خدمات آموزش بیمار شد. ساختار سازمانی، تعاملات و نقش های پرستاران در سازماندهی اقدامات فوق، از ۱۱۵ مکاتبه اداری، بیش از ۱۰۰۰ رایانامه و ۷۴۰ صفحه مستندات مشارکت بالین و دانشگاه، به صورت هدفمند جمع آوری و تحلیل محتوای کیفی مستمر داده ها به صورت قراردادی وتجمعی انجام شد.یافته ها: از تئوری زنده اقدام پژوهی با مضمون «پرستار در نقش رهبر و مدیر»، با تایید ۱۰ متخصص طرحواره ای با عنوان «مدل سازمانی نزدیک تر کننده» برای سازماندهی خدمات آموزش بیمار در مرکز الزهرا (س) استخراج گردید. مدل فوق نشان دهنده درونمایه های ساختاری، برنامه های مشارکت جویانه و تعاملات نزدیک تر حوزه های سه گانه دانشگاهی و خدمات بهداشتی درمانی و تلاش سازماندهی شده پرستاران در استقرار ساختار تخصصی و نیمه متمرکز پروژه اقدام پژوهی دانشجویی، در بستر عناصر زمینه ای شامل منابع جامعه، گیرندگان و ارائه دهندگان خدمات بیمارستانی، به منظور جلب مشارکت عناصر اجرایی معاونت های آموزش، پژوهش، بهداشت و درمان است که به توسعه خدمات آموزش بیمار منتهی گردیده است.نتیجه گیری: مدل سازمانی نزدیک تر کننده چگونگی همکاری حوزه آموزشی-پژوهشی وحوزه های بهداشت و درمان با ایفای نقش موثر پرستاران در سازماندهی و گسترش خدمات آموزش بیمار طی یک پروژه اقدام پژوهی مشارکتی را تبیین می کند. با توجه به نتایج مثبت مطالعه و با شکل گیری معاونت پرستاری در نظام سلامت کشور ما ایران، آزمون این مدل برای گسترش خدمات آموزش بیمار و ارتقای نقش آموزشی پرستاران از طریق اقدام پژوهی در عرصه های مشابه یا محدوده وسیع تر پیشنهاد می شود.

کلید واژه: آموزش بیمار، اقدام پژوهی، ایران، پرستاران، مدل سازمانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.