بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمان دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط بین بازی های رایانه ای، پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شهر کرمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : بهداشت و توسعه

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: رشد سریع بازی های رایانه ای باعث اشغال بخش عمده ای از اوقات فراغت کودکان و نوجوانان گردیده است. استفاده بیش از حد و نامناسب از این بازی ها می تواند یک تهدید جسمی، روانی و اجتماعی برای آنان به شمار آید. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بازی های رایانه ای با پرخاشگری و پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان شهر کرمان صورت گرفت.روش ها: در این مطالعه مقطعی ۲۹۲ دانش آموز پایه سوم راهنمایی شهر کرمان با روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته، همراه با پرسشنامه Buss و Perry بود. نتایج با کمک آزمون های t-test، مجذورکای و ANOVA در نرم افزار SPSS نسخه ۲۰ تجزیه و تحلیل شدند.نتایج: میانگین نمره پرخاشگری ۷۷.۷۱±۱۸.۲۵ بود. آنالیز آماری بین پیشرفت تحصیلی و پرخاشگری (p=0.036) در کاربران بازی رایانه ای، رابطه معنادار نشان داد و دانش آموزان ضعیف میانگین نمره پرخاشگری بالاتری داشتند. پرخاشگری با انجام بازی رایانه ای (p=0.004)، مدت استفاده (p<0.001) و نوع بازی (p=0.003) رابطه معنادار نشان داد. نتایج نشان داد، افرادی که بیشتر از یک ساعت در روز به بازی می پرداختند و افرادی که بازی رایانه ای خشن و جنگی انجام می دادند، میانگین نمره پرخاشگری بیشتری داشتند. اما پیشرفت تحصیلی با انجام بازی رایانه ای، نوع بازی و مدت زمان انجام بازی رابطه معنی داری نداشت.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه حاضر، لزوم تدوین راهبردها و سیاست گذاری در جهت استفاده بهینه از فن آوری در امر آموزش دانش آموزان به عنوان رسانه کمک آموزشی نوین ضروری است. همچنین اتخاذ تدابیری جهت تولید بازی هایی با رویکرد آموزشی در جهت پرورش خلاقیت و مهارت حل مساله پیشنهاد می گردد.

کلید واژه: بازی های رایانه ای، پرخاشگری، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.