بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه تاثیر دو روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی درس روش تحقیق، در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی قم

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: آموزش غیرحضوری از جمله روش های نوین و فعال برای ارتقای کیفیت آموزشی است. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و لوح فشرده بر یادگیری شناختی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم از درس روش تحقیق صورت گرفت.روش بررسی: این مطالعه کارآزمایی آموزشی بر روی ۳۶ نفر انجام شد. دانشجویان به روش تصادفی ساده در دو گروه شامل: گروه سخنرانی (۲۴ نفر) و لوح فشرده (۱۲ نفر) قرار گرفتند. پیش آزمون و پس آزمون هرگروه قبل و یک ماه بعد از آموزش انجام گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های کای اسکوئر، تی زوجی و تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: اختلاف آماری معنی داری در میانگین نمرات کل، نمره دانش، نمره فهمیدن و نمره ترکیب، قبل و بعد از آموزش در گروه سخنرانی دیده شد، ولی در گروه آموزش لوح فشرده، باوجود افزایش میانگین نمره کل در تمام حیطه های مختلف یادگیری شناختی، اختلاف آماری معنی داری بین نمره قبل و بعد مشاهده نشد. در گروه آموزش سخنرانی، تنها اختلاف آماری معنی دار در میانگین درصد تغییرات نمرات کل و نمره دانش، قبل و بعد از آموزش مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: در این مطالعه، درصد تغییرات کل نمره یادگیری شناختی و نمره حیطه دانش در گروه آموزش سخنرانی، به شکل معنی داری بیش از گروه لوح فشرده تغییر کرد. لذا روش آموزش سخنرانی و لوح فشرده می توانند در افزایش نمره دانش درس روش تحقیق موثر باشند، اما در سایر حیطه های یادگیری شناختی، آموزش سخنرانی مناسب تر است.

کلید واژه: یادگیری-آموزش، یادگیری- روش ها، دانشجویان، قم، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.