ارزیابی یادگیری و حافظه موش صحرایی صرعی شده توسط تزریق داخل هیپوکمپی اسید کاینیک پس از دریافت بربرین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
15 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی یادگیری و حافظه موش صحرایی صرعی شده توسط تزریق داخل هیپوکمپی اسید کاینیک پس از دریافت بربرین دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی یادگیری و حافظه موش صحرایی صرعی شده توسط تزریق داخل هیپوکمپی اسید کاینیک پس از دریافت بربرین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی یادگیری و حافظه موش صحرایی صرعی شده توسط تزریق داخل هیپوکمپی اسید کاینیک پس از دریافت بربرین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی یادگیری و حافظه موش صحرایی صرعی شده توسط تزریق داخل هیپوکمپی اسید کاینیک پس از دریافت بربرین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه و هدف: صرع، دومین بیماری شایع سیستم عصبی مرکزی است. ازآنجا که شیوع مشکلات حافظه در بیماران صرعی، زیاد است، هدف بررسی حاضر، ارزیابی اثر بربرین بر اختلال یادگیری و حافظه در موش های صحرایی صرعی شده بود.مواد و روش ها: در این مطالعه از ۳۲ موش نر با وزن ۱۹۰ تا ۲۴۰ گرم استفاده شد که به چهار گروه «شم (Sham) یا کنترل با جراحی کاذب، شم دریافت کننده بربرین، صرعی و صرعی دریافت کننده بربرین» تقسیم شدند. بربرین به میزان ۲۵ میلی گرم برکیلوگرم به طور روزانه و به صورت داخل صفاقی و از یک هفته پیش از جراحی به حیوان ها تا ۱ ساعت پیش از جراحی تزریق شد. برای صرعی کردن حیوان ها از اسید کاینیک حل شده در نرمال سالین به میزان ۱ میکروگرم به ازای هر موش استفاده شد. موش ها در پایان هفته پنجم برای بررسی حافظه و یادگیری، تحت آزمون رفتار احتراز غیرفعال در دستگاه شاتل باکس و آزمون مازY قرار گرفتند.نتایج: تاخیر اولیه در میان گروه ها، تفاوتی معنی دار نداشت. تاخیر در حین عبور در گروه صرعی شده درحدی معنی دار، از گروه شم، کمتر بود (p<0.05) و در گروه صرعی تحت تیمار با بربرین، این مولفه (پارامتر) درحد معنی دار، بیشتر از گروه صرعی بود (p<0.05). درزمینه رفتار تناوبی در گروه صرعی شده، کاهش معنی دار تناوب مشاهده شد (p<0.05) و در گروه پیش تیمار با بربرین، این مولفه بهبودنیافت؛ به علاوه در گروه صرعی پیش تیمار با بربرین، کاهش شدت تشنج مشاهده شد (p<0.05).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان دادند، تجویز بربرین در صرع لب گیجگاهی، سبب بهبود حافظه و یادگیری در آزمون رفتار اجتنابی غیرفعال می شود اما موجب بهبود حافظه فضایی نمی شود و همچنین، بربرین، اثر ضدتشنج هم دارد.

کلید واژه: بربرین، حافظه، یادگیری، صرع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.