آزمایه تکرار ناکلمه: تکلیفی به منظور بررسی پردازش واجی در کودکان نارساخوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آزمایه تکرار ناکلمه: تکلیفی به منظور بررسی پردازش واجی در کودکان نارساخوان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آزمایه تکرار ناکلمه: تکلیفی به منظور بررسی پردازش واجی در کودکان نارساخوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آزمایه تکرار ناکلمه: تکلیفی به منظور بررسی پردازش واجی در کودکان نارساخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آزمایه تکرار ناکلمه: تکلیفی به منظور بررسی پردازش واجی در کودکان نارساخوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آسیب شناسی گفتار و زبان

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف نتایج حاصل از تحقیقات صورت گرفته در زمینه نارساخوانی به دلیل وجود نقص در مهارت های پردازش واجی می باشد. یکی از بهترین تکالیف جهت بررسی این مهارت، تکلیف تکرار ناکلمات است. هدف این پژوهش بررسی مهارت تکرار ناکلمات دارای طول و پیچیدگی متفاوت در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه دوم دبستان شهر تهران می باشد.روش بررسی این مطالعه توصیفی- تحلیلی و از نوع مقطعی موردی- شاهدی بود. دو گروه شامل ۲۸ دانش آموز نارساخوان و ۳۰ دانش آموز عادی پایه دوم ابتدایی شهر تهران به صورت نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای در ابتدای کلاس دوم انتخاب شدند. این دانش آموزان نباید دارای مشکلات گفتار زبان، اختلالات روان پزشکی یا عصب شناختی خاصی بوده و همچنین باید از هوش و شنوایی طبیعی برخوردار می بودند. ۴۲ ناکلمه محقق ساخته که شامل ناکلمات دو، سه و چهارهجایی با سطوح پیچیدگی متفاوت بود، جهت بررسی عملکرد تکرار ناکلمه آزمودن ها مورد استفاده قرار گرفت. داده های حاصل با استفاده از نرم افزار SPSS18 و آماره های t مستقل،t زوجی، آزمون ویلکاکسون و ینتیو نم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها نتایج حاصل از این پژوهش بیانگر این مطلب است که میانگین نمره دانش آموزان نارساخوان در هر دو دسته از تکالیف تکرار ناکلمات، پایین تر از گروه عادی و از نظر آماری معنی دار بود (P=0.000) با افزایش طول و پیچیدگی ناکلمات، امتیاز تکرار ناکلمه هر دو گروه آزمودنی کاهش می یافت. کاهش امتیاز در ناکلمات پیچیده در نارساخوان ها معنادار بود (P=0.001).نتیجه گیری عملکرد ضعیف تر گروه نارساخوان در تکلیف تکرار ناکلمات می تواند نشان دهنده نقص ویژه آن ها در مهارت های پردازش واجی باشد و بر همین اساس در ارزیابی و مداخلات درمانی این گروه از مراجعین باید به مهارت های پردازش واجی آنان توجه ویژه ای نمود.

کلید واژه: نارساخوانی، تکرار ناکلمه، پردازش واجی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.