طراحی و روان سنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی و روان سنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی و روان سنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی و روان سنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی و روان سنجی پرسشنامه بررسی تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: محیط یادگیری الکترونیکی، یکی از مطرح ترین محیط های یادگیری در عصر اطلاعات است بنابراین شناسایی تهدیدها و فرصت های فراروی آن، باارزش است. هدف مطالعه، طراحی و تعیین ویژگی های روان سنجی پرسشنامه تهدیدها و فرصت های یادگیری الکترونیکی است.مواد و روش ها: این مطالعه پژوهشی تلفیقی متوالی اکتشافی با رویکرد کیفی- کمی است که در نیمسال دوم تحصیلی ۹۱-۹۲ در دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شده است. در مرحله نخست (کیفی)، ۹ نفر از اساتید علوم پزشکی که تجربه تدریس به روش الکترونیکی داشتند و ۷ نفر از دانشجویان پیراپزشکی که تجربه شرکت در کلاس های مجازی را داشتند با روش نمونه گیری هدفمند تا رسیدن به اشباع داده ها انتخاب شدند و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختارمند فردی و روش تحلیل محتوای کیفی، به تبیین مفهوم یادگیری الکترونیکی و فرصت ها و تهدیدهای مرتبط با آن پرداخته شد. سپس در مرحله دوم (کمی) با استفاده از گویه های استخراج شده از مرحله اول، پرسشنامه طراحی گردید و ویژگی های روان سنجی آن با بهره گیری از روایی صوری، محتوا، سازه و همسانی درونی، در ۱۰۹ نفر (۴۴ استاد و ۶۵ دانشجو) بررسی شد. جهت تعیین روایی سازه از روش تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده های کیفی با کمک نرم افزار تحلیل داده های کیفی MAXQDA نسخه ۲۰۱۰ و تجزیه و تحلیل داده های کمی با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه ۱۹ انجام شد.نتایج: پس از تعیین روایی صوری و محتوا بهصورت کمی و کیفی، عبارات پرسشنامه از ۱۰۱ به ۲۹ کاهش یافت. بیشترین درصد واریانس کل (۳۰.۷۸%) توسط ۳ عامل اول و باقیمانده (۶۹.۲۲%) توسط ۲۶ عامل باقیمانده تبیین می گردد. نتیجه تحلیل عاملی اکتشافی در این پرسشنامه، بیانگر وجود ۳ عامل هزینه-اثربخشی آموزشی، عوامل ذهنی-عاطفی و ارتباطی استاد-دانشجو و عوامل مرتبط با تدریس-یادگیری بود. در نهایت ۲۸ عبارت در ۳ عامل حفظ شد. ضریب آلفای کرونباخ ۰.۸۱ بود.نتیجه گیری: باتوجه به پایایی و روایی مطلوب ابزار طراحی شده بر اساس تجربیات اساتید و دانشجویان، این ابزار جهت بررسی فرصت ها و تهدیدهای یادگیری الکترونیکی مناسب است.

کلید واژه: پرسشنامه، یادگیری، تحقیق کمی، تحقیق کیفی، محیط

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.