بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر استفاده از چند رسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۹

مقدمه: گسترش فناوری های جدید فرآیند یاددهی- یادگیری را متحول ساخته است. از جمله این فناوری ها، به کارگیری چندرسانه ای های آموزشی در فرآیند تعلیم و تربیت است. هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تاثیر استفاده از چندرسانه ای آموزشی بر میزان یادگیری و یادداری در درس فیزیولوژی رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان بود.مواد و روش ها: در این پژوهش از طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان رشته هوشبری دانشگاه علوم پزشکی همدان بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در دو کلاس ۲۹ و ۲۸ نفره حضور داشتند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون های یادگیری (پیش آزمون با پایایی ۰.۹۰ و پس آزمون یادگیری ۰.۸۸ و با تایید روایی صوری توسط اساتید به عنوان متخصص موضوع)، یادداری محقق ساخته (پایایی ۰.۸۸) و همچنین چندرسانه ای محقق ساخته (پایایی ۰.۸۳) و تایید متخصصان به عنوان روایی صوری) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ و آزمون تی گروه های مستقل به همراه آزمون لوین استفاده شد.نتایج: یافته های این پژوهش نشان داد میزان یادگیری (آزمون لوین برابر با ۰.۹۶۸، با اطمینان ۰.۹۵ فرض برابری واریانس ها پذیرفته و در سطح ۰.۰۰۱ معنادار بود) و میزان یادداری (آزمون لوین برابر با ۰.۴۲۹، با اطمینان ۰.۹۵ فرض برابری واریانس ها پذیرفته شد و در سطح ۰.۰۰۱ معنادار بود) دانشجویانی که به شیوه چندرسانه ای، آموزش دیده اند، نسبت به دانشجویانی که به صورت سنتی آموزش دیده اند، بیشتر است.نتیجه گیری: با توجه به تاثیر چندرسانه ای آموزشی بر یادگیری و یادداری دانشجویان، به نظر می رسد استفاده از این شیوه آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی مفید است.

کلید واژه: چندرسانه ای، یادگیری، یادداری، درس فیزیولوژی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.