تحلیل رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)

تعداد صفحات :۱۸

مقدمه: در این پژوهش، رابطه یادگیری مشارکتی و ماندگاری دانشجویان در رشته های الکترونیکی بررسی شد. به طور مشخص هدف پژوهش بررسی رابطه میان روش های هم زمان ارتباط آموزشی (گفتگوی برخط) و روش های ناهم زمان ارتباط آموزشی (تالار مباحثه و ارسال پیام الکترونیکی) با ماندگاری دانشجویان در آموزش الکترونیکی بود.مواد و روش ها: پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی، به روش پیمایشی و جامعه آماری آن ۵۲۸۷ دانشجوی کارشناسی آموزش الکترونیکی در سه دانشگاه کشور بود که ۷۴۴ نفر آنها با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش دو پرسشنامه دانشجویان ماندگار و ناماندگار و محقق ساخته با پایایی به ترتیب ۰.۷۹ و ۰.۸۲ بود.نتایج: یافته ها نشان داد در ۴۰ درصد از رشته های برخط روش اصلی ارتباط استاد و روش اصلی ارتباط دانشجو یکسان و به طور مشخص ترکیبی از گفتگوی برخط و ارسال پیام الکترونیکی است. طبق یافته دیگر تحقیق میان نگرش دانشجویان نسبت به رشته برخط (p<0.05، r=0.744) و نسبت به مشارکت درون رشته برخط (p<0.01، r=0.863) با ماندگاری آنان در آموزش الکترونیکی رابطه معنی دار وجود دارد.نتیجه گیری: انتخاب یک روش یا ترکیبی خاص از روش های ارتباط برخط توسط استاد می تواند منجر به استفاده بیشتر دانشجویان از آن روش یا ترکیب خاص روش ها برای مشارکت در یادگیری گردد. این یافته از آن جهت مهم است که اگرچه تاکید می شود در محیط آموزشی برخط نقش اول به یادگیرنده داده شده اما شواهد نشان می دهد نقش فعال استاد، عاملی بر فعالیت بیشتر و افزایش ارتباطات دانشجویان با یکدیگر و در نهایت شکل گیری یک محیط یادگیری مشارکتی است.

کلید واژه: مشارکت، آموزش از دور، ابزارهای ارتباطی، ماندگاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.