اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قم دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خودراهبر دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر قم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی

تعداد صفحات :۲۴

زمینه: رفع چالش های قرن بیست و یک با فشارهای محیطی، اجتماعی و اقتصادی پیچیده ای که دارد، نیازمند این است که جوانان خلاق، مبتکر، با انرژی، سازگار، با انگیزه و با اعتماد به نفس باشند و مهارت های استفاده از تفکر انتقادی و خلاق را به طور هدفمند توسعه دهند.هدف: این مقاله درصدد است تا اثربخشی آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق بر یادگیری خود راهبر دانش آموزان دختر دوم تجربی در شهر قم را بررسی کند.روش: پژوهش حاضر طرح آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود که گروه نمونه ای ۱۰۵ نفری به صورت خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند، سپس گروه نمونه بر حسب سن، جنسیت، پایه، رشته تحصیلی، نمره استعداد تحصیلی همتاسازی شدند. پس از اجرای پیش آزمون با استفاده از پرسشنامه یادگیری خود راهبر فیشر و همکاران (۲۰۰۱)، گروه نمونه به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمایش ۲۵ نفری، تقسیم شدند. داده های به دست آمده از نمره گذاری پرسشنامه ها با روش آماری تحلیل واریانس و تحلیل کوواریانس چند متغیره تحلیل شد.یافته ها: نتایج تحلیل ها نشان داد که آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و خلاق بر یادگیری خود راهبر و تمام مولفه های آن (رغبت به یادگیری، خودمدیریتی و خودکنترلی) تاثیر معناداری دارد.نتیجه گیری: با آموزش تلفیقی تفکر انتقادی و تفکر خلاق رغبت به یادگیری، خودکنترلی و خودمدیریتی دانش آموزان افزایش می یابد. در نتیجه انگیزش استفاده از راهبردهای یادگیری، روحیه خوداتکایی و موفقیت تحصیلی دانش آموزان بیش تر می شود.

کلید واژه: تفکر انتقادی، تفکر خلاق، یادگیری خود راهبر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.