دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سرفصل های دوره با نیازهای شغلی آنان دراستان چهارمحال و بختیاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: ارزیابی میزان انطباق محتوی برنامه های آموزشی با نیاز های شغلی و حرفه ای موجب شناسایی نقاط ضعف این برنامه ها شده و امکان اصلاح و بازنگری را فراهم می سازد. هدف این مطالعه بررسی دیدگاه دانش آموختگان رشته کارشناسی مهندسی بهداشت محیط در مورد میزان انطباق سر فصل های دوره با نیازهای شغلی آنان در استان چهارمحال و بختیاری بود.روش ها: این مطالعه توصیفی – مقطعی در سال ۱۳۹۲ بر روی ۱۰۰ نفر از دانش آموختگان رشته مهندسی بهداشت محیط انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته بود که مشتمل بر دوبخش مشخصات فردی (۷ سوال) و سوالات مربوط به تمام دروس تخصصی (۴۲ سوال) بود که با مقیاس رتبه ای سه نقطه ای (کم، متوسط، زیاد) مورد پرسش قرار گرفت. اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از آمارتوصیفی تجزیه و تحلیل شد.نتایج: دروسی همچون بازرسی و کنترل موادغذایی نظری و عملی، مواد زائد جامد، گندزداها و تصفیه آب با ۷۲.۵%، ۶۷.۲%، ۵۶.۲%، ۵۵%، ۵۳.۸% با اولویت زیاد به عنوان کاربردی ترین دروس مشخص شد و بیانگر بیش ترین تناسب این درس ها بانیازهای شغلی است. دروس نقشه کشی، مکانیک سیالات، هیدرولیک، موتور تلمبه، فاضلاب صنعتی با ۶۶.۲%، ۵۸.۸%، ۵۷.۵%، ۵۶.۳%، ۵۱.۲% با اولویت کم به عنوان دروسی با کم ترین تطابق با نیاز شغلی مشخص شد.نتیجه گیری: نیاز های حرفه ای دانش آموختگان رشته مهندسی بهداشت محیط در سر فصل های دوره به طور کامل پوشش داده نمی شود. لزوم تغییر در برنامه های آموزشی و فراهم نمودن تمهیدات لازم به منظور دستیابی به اهداف، نیازهای شغلی، حرفه ای و تربیت نیروی انسانی ماهر و مولد ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: سرفصل آموزشی، نیازهای شغلی، بهداشت محیط، دانش آموختگان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.