مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مهارت های آگاهی واج شناختی، حافظه و درک خواندن در کودکان ناشنوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: آگاهی واج شناختی و حافظه فعال در یادگیری مهارت های خواندن و نوشتن نقش اساسی و مهمی دارند. از آن جا که سیستم شنوایی در کسب آگاهی واج شناختی نقش اصلی را بر عهده دارد، لذا در مطالعه حاضر به بررسی و مقایسه این مهارت ها و درک خواندن در کودکان ناشنوا و عادی پرداختیم.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی روی ۲۰ کودک ناشنوا با افت حسی – عصبی دو طرفه شدید و عمیق و ۲۰ کودک شنوای کلاس دومی شهر کرج انجام گرفت. از هر دو گروه آزمون های درک خواندن، آگاهی واج شناختی، حافظه کلامی و حافظه بینایی به عمل آمد و نمرات دو گروه در هر بخش مقایسه شد. سپس هم بستگی بین نمرات آزمون ها در گروه ناشنوا مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج نشان می دهند کودکان ناشنوا در همه موارد به جز حافظه بینایی به طور معناداری ضعیف تر از گروه کنترل عمل کردند (p<0.001). همچنین در گروه ناشنوا بین نمرات درک خواندن با حافظه بینایی و آگاهی واج شناختی هم بستگی مثبتی وجود داشت اما بین حافظه کلامی و هیچ یک از آزمون ها هم بستگی نبود.نتیجه گیری: کودکان ناشنوا حین خواندن علاوه بر کل خوانی که مبتنی بر حافظه بینایی است، از کدشکنی های واجی نیز استفاده می کردند و مهارت های مذکور با درک خواندن آن ها هم بستگی مثبتی داشت. به نظر می رسد مهارت های آگاهی واج شناختی در این کودکان اغلب از طریق بینایی و نه مهارت های حرکتی مربوط به تولید و حافظه کلامی کسب می شود.

کلید واژه: ناشنوا، آگاهی واج شناختی، حافظه فعال، درک خواندن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.