مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی: یک کارآزمایی بالینی تصادفی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مراقبت مبتنی بر شواهد (EVIDENCE BASED CARE)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: اضطراب مشکلی شایع در بیماران مبتلا به سرطان است که شیمی درمانی و عوارض ناشی از آن بر شدت آن می افزاید. استفاده از آموزش گروهی در این بیماران علیرغم داشتن مزایای متعدد به علت تمایل بیماران به حضور در گروه کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. هدف: مقایسه تاثیر آموزش خود مراقبتی به روش فردی و گروهی بر میزان اضطراب بیماران تحت شیمی درمانی بیمارستان امید در طی سالهای ۸۵ تا ۸۷.روش: در این کارآزمایی شاهددار تصادفی تعداد ۱۰۲ بیمار مبتلا به سرطان مری، معده و پستان مراجعه کننده به بیمارستان امید به صورت تصادفی در دو گروه، تحت آموزش های خودمراقبتی به روش فردی و گروهی (سه جلسه) قرار گرفتند. اطلاعات مربوط به میزان اضطراب با استفاده از پرسشنامه سنجش اضطراب بیماران سرطانی EORCT و در سه دوره متوالی شیمی درمانی به روش مصاحبه جمع آوری شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار Spss ویرایش ۱۴ و آزمونهای مجذور کای و اندازه های تکراری ((Repeated measures استفاده گردید. یافته ها: میانگین سنی گروه تحت آموزش فردی ۳.۹±۴۶.۴۶ و گروه تحت آموزش گروهی ۱.۲۳±۴۸.۷ سال بود. نتایج آزمون اندازه های تکراری تفاوت آماری معنی داری بین سطح اضطراب درون گروهی و بین گروهی در طی سه دوره شیمی درمانی نشان نداد. نتیجه گیری: علیرغم تاثیر بالقوه شیمی درمانی بر افزایش اضطراب بیماران، آموزش توانسته به حفظ اضطراب بیماران در سطح قبل از شروع شیمی درمانی کمک نماید. مطالعات بیشتر در خصوص شناسایی اثرات دراز مدت آموزش گروهی در کاهش اضطراب بیماران نسبت به آموزش های فردی مورد نیاز است.

کلید واژه: آموزش به بیمار، اضطراب، سرطان، شیمی درمانی، پرستاری در سرطان، آموزش فردی خود مراقبتی، آموزش گروهی خود مراقبتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.