بازتاب اندیشه های ایرانی – اسلامی در هنر ایران سیر تطور جلوه های باروری در صورت های گوناگون هنری تا عصر صفوی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بازتاب اندیشه های ایرانی – اسلامی در هنر ایران سیر تطور جلوه های باروری در صورت های گوناگون هنری تا عصر صفوی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بازتاب اندیشه های ایرانی – اسلامی در هنر ایران سیر تطور جلوه های باروری در صورت های گوناگون هنری تا عصر صفوی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بازتاب اندیشه های ایرانی – اسلامی در هنر ایران سیر تطور جلوه های باروری در صورت های گوناگون هنری تا عصر صفوی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بازتاب اندیشه های ایرانی – اسلامی در هنر ایران سیر تطور جلوه های باروری در صورت های گوناگون هنری تا عصر صفوی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : زن در فرهنگ و هنر (پژوهش زنان)

تعداد صفحات :۲۰

جهان بینی و اندیشه های اعتقادی جوامع در شکل گیری صورت های هنری تاثیر بسزایی دارند. باور به تقدس مظاهر باروری از جمله باورهایی است که در اندیشه ایرانیان از دیرباز قابل مشاهده بوده و پس از اسلام نیز، در پیوند با حکمت اسلامی، از تداومی تاریخی برخوردار گشته است. انگاره های مونث، به عنوان نمادهای باروری، از دیرباز به صورت های گوناگون در اساطیر بسیاری از تمدن ها شکل گرفته و مورد ستایش قرار گرفته اند. این اندیشه در طول زمان و در هنرهای مختلف ایرانی، در تحول و تطوری تاریخی، به صورت های متفاوت نمود یافته است. پژوهش حاضر، به روش توصیفی – تحلیلی، به بررسی روند شکل گیری این معنای واحد در صور گوناگون پرداخته است. بررسی این روند نشانگر آن است که جلوه های اساطیری باروری، که در صورت های مختلفی همچون آناهیتا و درخت زندگی نمود یافته، پس از اسلام و به ویژه در هنر و معماری عصر صفویه نیز، بر اساس پیوندهایی مفهومی و برقراری ترادفی معنایی با اندیشه و حکمت ایرانی – اسلامی، در هنرهای گوناگون، در صورت های نمادین متنوعی بروز یافته است. این مظاهر باروری در صورت هایی همچون آناهیتا، درخت زندگی، آب، و گنبد جانشین شده و انگاره های مذکر طرفین با نمادهایی همچون شیر، مردان نگهبان، بز نر یا طاووس، سرو، و منار جایگزین گشته اند. درواقع، در بعد همنشینی، ساختاری از سه تایی مقدس شکل گرفته که در یک روند جانشینی به صورت های گوناگونی بروز یافته است؛ به گونه ای که در همه این صورت ها، ضمن تنوع و افزودن بر زیبایی، معنایی واحد را می توان جست و جو نمود.

کلید واژه: اندیشه، جلوه های باروری، نشانه شناسی، هنر ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.