گفت و گو در شعر فروغ فرخزاد با تکیه بر منطق مکالمه میخاییل باختین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گفت و گو در شعر فروغ فرخزاد با تکیه بر منطق مکالمه میخاییل باختین دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گفت و گو در شعر فروغ فرخزاد با تکیه بر منطق مکالمه میخاییل باختین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گفت و گو در شعر فروغ فرخزاد با تکیه بر منطق مکالمه میخاییل باختین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گفت و گو در شعر فروغ فرخزاد با تکیه بر منطق مکالمه میخاییل باختین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : شعر پژوهی (بوستان ادب – علوم اجتماعی و انسانی )

تعداد صفحات :۲۷

میخاییل باختین، صاحب نظریه منطق مکالمه بر ویژگی گفت و گویی متون مختلف تاکید دارد و آن را حاصل تعامل متقابل گوینده و شنونده می داند. از دیدگاه او گفت و گو در بستر اجتماعی شکل می گیرد و با گفتارهای گذشته و آینده در تعامل است. اگرچه از دیدگاه او از میان انواع ادبی تنها رمان واجد ویژگی های منطق گفت و گویی و چند صدایی بوده و شعر به دلیل گزینش های محدود و خالی بودن از حضور «دیگری» در خور توجه از دیدگاه مذکور نمی باشد، اما شعر فروغ فرخزاد به سبب گزینش های گسترده،آفرینش فضاها و موقعیت های حضور دیگران و کاربرد واژگان، مضامین و مفاهیم غیر مرسومی که شاعر آزادانه و به دور از هنجارهای رایج شعری، وارد زبان شعر می کند، دارای ویژگی های گفت و گویی است و عمده ترین شگردهایی که فروغ برای فضاسازی گفت و گو به کار می گیرد، عبارتند از: ۱.کاربرد ضمایر من، تو و او؛ ۲.گزاره های خطابی؛ ۳.چند صدایی؛ ۴.کارناوال. شعر فروغ هرچه از سه مجموعه آغازین به سوی دو مجموعه پایانی به پیش می رود، از تعلقات فردی فاصله گرفته، صبغه اجتماعی می پذیرد و از تک صدایی به چند صدایی می گراید. گزاره های پرسشی، امری و ندایی، مهم ترین گزاره هایی هستند که بر منطق گفتگویی فروغ دلالت دارند و بیان روایی برجسته ترین شگرد او برای آفرینش فضای چند صدایی است و انتقادهای صریح و تلخ او شعرهایش را به سخن کارناوالی نزدیک ساخته و بر خاصیت گفتگویی و تعاملی شعرش افزوده است.

کلید واژه: میخاییل باختین، فروغ فر خزاد، منطق مکالمه، کارناوال، چندصدایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.