تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و آفتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و آفتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و آفتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و آفتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های ایران و آفتاب یزد از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبر نویسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فرهنگ ارتباطات

تعداد صفحات :۲۵

موضوع این تحقیق تحلیل محتوای اخبار اجتماعی روزنامه های «ایران» و «آفتاب یزد» (به عنوان متغیرهای مستقل) از دیدگاه رعایت اصول حرفه ای در خبرنویسی است. هدف این تحقیق شناخت و تحلیل محتوای صفحه اجتماعی روزنامه «ایران» و «آفتاب یزد» با تاکید بر کاربرد اصول حرفه ای روزنامه نگاری با توجه به ساختار تنظیم خبر است، همچنین به این نکته پرداخته که تا چه میزان اصول برجسته سازی در این اخبار به کار رفته است.مبنای اساسی این پژوهش مبتنی بر نظریه برجسته سازی؛ اولویت گذاری رسانه های خبری به گونه ای که منجر به تعیین اولویت ذهنی عامه شود و همچنین اصول حرفه ای خبرنویسی است.متغیرهای وابسته در این تحقیق عبارتند از: منطقه رویداد، رابطه تیتر با موضوع اصلی خبر، کلمات تکراری در تیتر، انواع تیتر، هماهنگی تیتر با لید در سبک هرم وارونه، ارزش برجسته شده در تیتر، موقعیت فعل در تیتر، استفاده از صفت در تیتر، استفاده از میان تیتر، استفاده از سوتیتر، ذکر منبع خبر، نوع منبع خبر، دارابودن عکس، استفاده از شرح در عکس، اندازه عکس، نوع موضوع خبر، کارشناسان خبر، نوع خبر، گروه های خبر.ماحصل این تحقیق نشان می دهد که به طور کلی نمی توان هیچ کدام یک از روزنامه های «ایران» و «آفتاب یزد» را به عنوان الگوی حرفه ای در روزنامه نگاری به جامعه مطبوعاتی کشور معرفی کرد. در طول کار مشاهده شد که این دو روزنامه در برخی موارد، اصول حرفه ای خبرنویسی و برجسته سازی را رعایت کرده و در برخی موارد این اصول را رعایت نکرده اند.به طور کلی می توان گفت: روزنامه ایران در مقولات ارزش خبری برجسته در تیتر، ذکر منبع خبر، کاربرد عکس و کارشناسان خبر حرفه ای عمل نکرده و در بقیه مقولات، اصول روزنامه نگاری را رعایت کرده است. در مقابل، روزنامه آفتاب یزد در ذکر منبع خبر، کاربرد عکس، کارشناسان موضوع خبر و نوع خبر اصول روزنامه نگاری را رعایت کرده و در سایر مقولات، عدم رعایت اصول روزنامه نگاری مشاهده می شود.

کلید واژه: روزنامه ایران، روزنامه آفتاب یزد، اصول حرفه ای روزنامه نگاری، نظریه های ارتباطات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.