ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه پرستاری ایران

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: حالات هیجانی از عوامل اصلی موثر بر رفتار افراد می باشد. عوامل متعددی باعث تغییر حالات هیجانی افراد می گردد. برخی مطالعات نشان داده است که فازهای مختلف ماه می تواند بر رفتار افراد و حالات هیجانی آنها تاثیر بگذارد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط فازهای مختلف ماه با حالات هیجانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد انجام گردیده است.روش بررسی: مطالعه حاضر یک پژوهش مقطعی می باشد. تعداد ۵۰ دانشجوی پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد بر اساس شماره دانشجویی به صورت تصادفی انتخاب گردیدند. به منظور گردآوری داده ها در این پژوهش از پرسشنامه پرخاشگری Buss & perry استفاده گردید. پرسشنامه در دو حالت از فازهای ماه که ماه بیشترین (هلال ماه) و کمترین (ایام ماه بدر) فاصله را نسبت به زمین دارد توسط دانشجویان تکمیل گردید. داده ها با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی (آزمون t زوجی، همبستگی پیرسون و اتا) در نرم افزار SPSS نسخه ۱۷ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که میانگین نمره پرخاشگری در دانشجویان در ایام بدر به طور معنی داری بیشتر از ایام هلال ماه می باشد (P=0.04). همچنین میانگین نمره خرده مقیاس پرخاشگری کلامی (P<0.001) و خشم (P<0.001) در دانشجویان در ایام بدر به طور معنی داری بیشتر از ایام هلال ماه بود در حالی که میانگین نمره خرده مقیاس پرخاشگری بدنی و خصومت در ایام بدر و هلال تفاوت معناداری را نشان نداد.نتیجه گیری کلی: نتایج مطالعه نشان داد که دانشجویان در ایام ماه کامل (بدر) رفتارهای پرخاشگرانه بیشتری از خود نشان دادند. لذا جلب توجه دانشجویان و مدرسین به این رویداد و آموزش نحوه مقابله و مهار خشم و کنترل پرخاشگری برای دانشجویان ضروری بنظر می رسد. علاوه بر این توجه به این امر در برنامه ریزی آموزشی دانشجویان نظیر زمان امتحانات و غیره می تواند باعث ارتقاء عملکرد تحصیلی دانشجویان گردد.

کلید واژه: فازهای ماه، پرخاشگری، رفتار، حالات هیجانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.