شیوع اختلال وسواسی – اجباری و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان (۱۳۸۸)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
18 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع اختلال وسواسی – اجباری و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان (۱۳۸۸) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع اختلال وسواسی – اجباری و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان (۱۳۸۸)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع اختلال وسواسی – اجباری و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان (۱۳۸۸)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع اختلال وسواسی – اجباری و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان (۱۳۸۸) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)

تعداد صفحات :۱۳

زمینه: اختلال وسواسی- اجباری (OCD) چهارمین اختلال شایع روانپزشکی است که اثرات سویی بر زندگی افراد مبتلا برجای می گذارد. دوران تحصیل در دانشگاه، برهه پراسترسی برای دانشجویان محسوب می شود و بسیاری از دانشجویان در آغاز ورود به دانشگاه در معرض ابتلا به حملات دوره ای OCD قرار می گیرند. در این بررسی شیوع OCD و ارتباط آن با علایم اضطرابی در دانشجویان دانشگاه های شهر زنجان بررسی شد.روش ها: دانشجویان توسط پرسشنامه ای که دربردارنده اطلاعات جمعیت شناختی، مقیاس سنجش علایم وسواس و اجبار ییل براون و مقیاس سنجش علایم اضطرابی همیلتون بود مورد ارزیابی قرار گرفتند. اطلاعات با استفاده از آزمون های آماری کای دو و توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: ۶۱.۲ درصد (۷۳۸ نفر) از دانشجویان به علایم وسواسی- اجباری (خفیف تا وخیم) و ۲۵.۱ درصد (۳۰۲ نفر) از آنان به علایم اضطرابی (خفیف تا شدید) دچار بودند. شیوع OCD در میان دانشجویان ۲۲.۲ درصد (۲۶۸ نفر) برآورد گردید. آنالیز آماری مبین ارتباط معنادار بین اختلال وسواسی- اجباری با علایم اضطرابی (P=0.0005)، جنس (P=0.0005)، سن (P=0.005) و دانشگاه محل تحصیل (P=0.002) است.نتیجه گیری: شیوع اختلال وسواسی- اجباری در میان دانشجویان مورد مطالعه بالاتر از شیوع آن در مقایسه با تعدادی از مطالعات انجام شده برروی دانشجویان کشورمان و سایر کشورهاست.

کلید واژه: اختلال وسواسی اجباری، علایم اضطرابی، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.