تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار)

تعداد صفحات :۱۶

هوش عملی، مقوله ای است که به تازگی شناخته شده و مورد توجه قرار گرفته است و امروزه به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت فرد در مدرسه، شغل، زندگی، در کنار هوش تحصیلی یا تیزهوشی درسی، مورد بحث واقع میشود. پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش هوش عملی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان صورت گرفته است. جامعه آماری، شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه سوم راهنمایی ناحیه دو اصفهان بوده اند. از بین جامعه آماری، یک گروه ۳۰ نفری به عنوان نمونه آماری به شیوه تصادفی ساده، در نظرگرفته شدند و به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. روش پژوهش شبه تجربی بوده، پیشرفت تحصیلی از طریق مقایسه معدل ترم اول و دوم دانش آموزان، اندازه گیری شد. تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی صورت گرفت. در سطح توصیفی از میانگین و انحراف استاندارد و در سطح استنباطی از تحلیل کوواریانس برای تعیین تفاوت گروه ها در ترم دوم استفاده شد. استفاده از کوواریانس به منظور حذف اثر متغیرهای مزاحم بود. نتایج نشانداد f=85.65 در سطح P£۰.۰۰۱ کاملا معنادار بود. ضریب تاثیر به دست آمده، بسیار قوی و برابر ۰.۷۶ بود، یعنی ۷۶ درصد اختلاف به وجود آمده بین گروه ها به دلیل تاثیر متغیر مستقل، بوده است. معدل ترم اول و دوم آزمودنی های گروه کنترل، تفاوت معنادار نشان نداد درحالیکه میانگین ترم دوم گروه آزمایش ۱.۱۹ نمره افزایش داشت، بنابراین فرضیه تحقیق، مبنی بر وجود تفاوت بین پیشرفت تحصیلی گروه ها، پس از اجرای دوره آموزش هوش عملی برای گروه آزمایش تاییدشد.

کلید واژه: هوش عملی، پیشرفت تحصیلی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.