میان رشته گرایی و ظهور علم جلودار سرحدی بررسی خاستنگاه، ظرفیت ها و بایسته های میان رشته ای شدن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میان رشته گرایی و ظهور علم جلودار سرحدی بررسی خاستنگاه، ظرفیت ها و بایسته های میان رشته ای شدن دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میان رشته گرایی و ظهور علم جلودار سرحدی بررسی خاستنگاه، ظرفیت ها و بایسته های میان رشته ای شدن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میان رشته گرایی و ظهور علم جلودار سرحدی بررسی خاستنگاه، ظرفیت ها و بایسته های میان رشته ای شدن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میان رشته گرایی و ظهور علم جلودار سرحدی بررسی خاستنگاه، ظرفیت ها و بایسته های میان رشته ای شدن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات میان رشته ای در علوم انسانی

تعداد صفحات :۲۷

میان رشته گرایی، علامتی از بحران رویکرد های سنتی به علم ورزی و مدل های متعارف برنامه ریزی آموزشی و درسی و ساختارهای معمول دپارتمان ها و تخصص های دانشگاهی است. هدف از این مقاله شناخت زمینه های پیدایی و برآمدن میان رشته ای شدن، پیشران های آن، ظرفیت ها و محدودیت ها و آسیب پذیری ها، و سرانجام الزامات و بایسته های آن است. روش تحقیق فراتحلیل کیفی تحقیقات قبلی به منظور افق گشایی برای فعالیت ها و برنامه های دانشگاه و آموزش عالی در ایران به کار رفته است. هشت دسته عوامل موثر به شرح ۱. تحولات ساختی –کارکردی در علم، ۲. تحولات کلان پارادیمی، ۳. تحولات فناوری اطلاعات وارتباطات، ۴. تحولات انتظارات بیرونی از علم، ۵. تحولات ناشی از کشش تقاضا، ۶. عامل جهانی شدن، ۷. تحولات نهادی و ۸. عامل فناوری شناسایی شد. ظرفیت ها و محدودیت های هر یک از رویکردهای رشته ای و میان رشته ای هم سنجی شد. علم جلودار سرحدی، علمی پیشرو در کران های نوپدید دانش بشری، رهیافتی پیشرو برای توسعه جهان اجتماعی با مرجعیت علم است و بدون پارادایم میان رشته ای و رویکرد شبکه ای قابل پی جویی نیست. با وجود کارایی های فراوان فعالیت میان رشته ای به دلیل معرض ها و آسیب پذیری ها، لازم است در این فعالیت ها احتیاط کرد. هفت گروه از بایسته های راهبردی فعالیت های آموزشی و پژوهشی میان رشته ای به همراه سازوکارهای اجرایی به دست آمد. میان رشته ای شدن مستلزم رویکرد فلسفه علم پیچیده ای است که تمایزات علم را با تشابهاتشان تالیف می کند.

کلید واژه: برنامه ریزی آموزش عالی، تحولات علم ورزی، تحقیقات میان رشته ای، تدریس میان رشته ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.