تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر رقابت بازار محصول بر سیاست تقسیم سود :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های حسابداری مالی و حسابرسی (پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی)

تعداد صفحات :۱۶

رقابت پذیری به معنی توانایی شرکت در ماندگاری در بازار کسب و کار، محافظت از سرمایه های مختلف شرکت، به دست آوردن (بازگشت) سرمایه ها و تضمین شغل ها در آینده، تعریف شده است. با توجه به تعریف مزبور می توان بیان کرد که رقابت، تاثیر بااهمیتی بر فعالیت ها و اقدامات شرکت ها دارد. از سوی دیگر، مطالعات انجام شده در برخی از کشورها نشان می دهد سیاست تقسیم سود می تواند تحت تاثیر رقابت بازار قرار گیرد. بنابراین، تحقیق حاضر به بررسی تاثیر سطوح متفاوت رقابت بازار بر سیاست تقسیم سود می پردازد. براین اساس، اطلاعات مورد نیاز تحقیق از ۱۲۰ شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران استخراج و از الگوی رگرسیونی داده های ترکیبی برای آزمون فرضیه ها استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد؛ با افزایش رقابت بازار محصول، سودهای تقسیمی کاهش می یابد. بنابراین، شرکت ها در بازارهای متمرکز و با رقابت بالا، سود کمتری را پرداخت می کنند زیرا، آنها نیاز به ذخیره وجه نقد برای مقابله با تهدیدها و رفتارهای مخرب رقبا دارند.

کلید واژه: رقابت بازار محصول، سود تقسیمی، سیاست پرداخت سود

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.