وجوه کانونی ایرانیت در متون درسی عصر پهلوی اول (کتب تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
وجوه کانونی ایرانیت در متون درسی عصر پهلوی اول (کتب تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد وجوه کانونی ایرانیت در متون درسی عصر پهلوی اول (کتب تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وجوه کانونی ایرانیت در متون درسی عصر پهلوی اول (کتب تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن وجوه کانونی ایرانیت در متون درسی عصر پهلوی اول (کتب تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات تاریخ فرهنگی (پژوهشنامه انجمن ایرانی تاریخ)
تعداد صفحات :۲۷
دولت مدرن پهلوی اول، سعی در اجرای تغییرات بنیادین در ایده ایرانیت قدیم یا ایرانی بودن در افق تاریخی این سرزمین و ایجاد ایده ایرانیت جدید بر طبق الگوی ایرانی تجدد داشت. در این مسیر، دستگاه های ایدئولوژیک نظیر نهاد تعلیم و تربیت و ابزارهای آموزشی همچون کتاب های درسی مورد استفاده این دولت قرار گرفت.مقاله حاضر برآن است تا با استفاده از روش کمی تحلیل محتوا که مبتنی بر آمار و ارقام می باشد، به بررسی وجوه کانونی ایرانیت جدید در سه محور اساسی دولت، کشور و ملت بپردازد. به همین منظور، ۳۷ کتاب درسی تاریخ، جغرافیا و ادبیات فارسی عصر پهلوی اول مورد بررسی کمی قرار گرفته است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که سیاست گذاران آموزشی و مولفان کتاب های درسی در انعکاس مفاهیم و مصادیق کانونی ایرانیت جدید بیشترین تاکید شان معطوف بر وجه دولت بوده و از میان مفاهیم مرتبط با دولت، مفهوم «شاه» با ۲۳۵۳ بار تکرار، بیشترین میزان فراوانی وجه سیاسی ایرانیت جدید را به خود اختصاص داده است.
کلید واژه: دولت، کشور، ملت، ایرانیت جدید، کتاب های درسی عصر پهلوی اول
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.