بررسی تاثیر میزان صدا و شدت روشنایی بر وضعیت بدن دانشجویان حین مطالعه در کتابخانه خوابگاه های پسرانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر میزان صدا و شدت روشنایی بر وضعیت بدن دانشجویان حین مطالعه در کتابخانه خوابگاه های پسرانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر میزان صدا و شدت روشنایی بر وضعیت بدن دانشجویان حین مطالعه در کتابخانه خوابگاه های پسرانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر میزان صدا و شدت روشنایی بر وضعیت بدن دانشجویان حین مطالعه در کتابخانه خوابگاه های پسرانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر میزان صدا و شدت روشنایی بر وضعیت بدن دانشجویان حین مطالعه در کتابخانه خوابگاه های پسرانه دانشگاه علوم پزشکی شیراز :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طلوع بهداشت

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: صدا و روشنایی از جمله عوامل فیزیکی هستند که می توانند بر پوسچر افراد حین مطالعه تاثیرگذار باشند. با توجه به اهمیت عوامل فیزیکی یاد شده و تاثیر آنها بر وضعیت بدنی افراد، اندازه گیری و ارزیابی این دو پارامتر و تعیین ارتباط آنها با پوسچر افراد در سالن های مطالعه ضروری به نظر می رسد. این تحقیق با هدف اندازه گیری و ارزیابی صدا و روشنایی و تعیین ارتباط این دو عامل با پوسچر دانشجویان انجام شده است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی که از نوع توصیفی- تحلیلی می باشد، ۱۶۷ نفر از دانشجویان مرد و مجرد خوابگاه های دانشگاه علوم پزشکی شیراز انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. اندازه گیری صدا و روشنایی بر اساس استانداردهای کمیته ملی بهداشت حرفه ای ایران انجام گرفت. همچنین ارزیابی پوسچر دانشجویان به روش RULA انجام شد.یافته ها: در جامعه مورد مطالعه، شدت روشنایی (۴۳۳.۸۸±۱۱۴.۸۳ لوکس) و تراز فشار صوت (۴۹.۵۹۸±۴.۶۴۶ دسی بل) به دست آمد. در ارزیابی به روش RULA، %۳۴.۷ از افراد مورد مطالعه در سطح اولویت اقدامات اصلاحی ۲، %۴۱.۳ در سطح ۳ و ۲۴% در سطح ۴ قرار گرفتند. نتایج نشان داد که تراز فشار صوت با پوسچر دانشجویان دارای ارتباط معنی داری نمی باشد، اما بین شدت روشنایی و پوسچر دانشجویان ارتباط معنی داری مشاهده شد (P<0.001)، (R=-0.701).نتیجه گیری: از میزان شدت روشنایی می توان به عنوان یکی از عوامل تاثیر گذار بر پوسچر دانشجویان هنگام مطالعه نام برد، بنابراین بهبود روشنایی می تواند به بهبود پوسچر دانشجویان و به دنبال آن افزایش راحتی آنها کمک شایان توجهی کند.

کلید واژه: صدا، شدت روشنایی، RULA، ارزیابی پوسچر، کتابخانه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.