پیش بینی اضطراب رایانه معلمان بر اساس ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی آنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیش بینی اضطراب رایانه معلمان بر اساس ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی آنان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیش بینی اضطراب رایانه معلمان بر اساس ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی آنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیش بینی اضطراب رایانه معلمان بر اساس ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی آنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیش بینی اضطراب رایانه معلمان بر اساس ویژگی های شخصیتی و مولفه های هوش هیجانی آنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی

تعداد صفحات :۲۴

هدف پژوهش حاضر، پیش بینی اضطراب رایانه بر اساس مولفه های هوش هیجانی و ویژگی های شخصیتی معلمان در سال تحصیلی ۹۲ – ۱۳۹۱ می باشد. پژوهش حاضر، یک پژوهش همبستگی و از نوع پیش بینی است. جامعه این پژوهش تمامی معلمان دبیرستان های دولتی منطقه مرکزی شهر کرج بودند. از بین آنها، تعداد ۱۶۰ نفر (۸۳ مرد و ۷۷ زن)، به عنوان نمونه آماری و به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آ وری داده ها از پرسش نامه هوش هیجانی شرینگ، مقیاس ویژگی های شخصیتی نئو، اضطراب رایانه ای هنسن و همکاران و پرسش نامه جمعیت شناسی استفاده شد. داده ها از طریق ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و آزمون تی مستقل تحلیل شدند. نتایج این پژوهش نشان داد که بین اضطراب رایانه با مولفه های هوش هیجانی و ویژگی های برون گرایی، تجربه پذیری، توافق پذیری و با وجدان بودن ارتباط معکوس و معنادار (P<0.01) و بین اضطراب رایانه و روان رنجوری ارتباط مثبت و معناداری وجود دارد (P<0.01). نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد که از بین مولفه های هوش هیجانی، به ترتیب مولفه های خود انگیزی، خودآگاهی، هم دلی و خود کنترلی بیشترین میزان واریانس (در مجموع ۳۶ درصد) متغیر وابسته را پیش بینی، و از ویژگی های شخصیتی به ترتیب خرده مولفه های روان رنجوری و تجربه پذیری، بیشترین میزان واریانس (در مجموع ۱۶ درصد) متغیر وابسته را پیش بینی می کنند. هم چنین، براساس جنسیت و سن، در نمره اضطراب رایانه ای تفاوت معناداری مشاهده نشد.

کلید واژه: اضطراب رایانه، هوش هیجانی، ویژگی های شخصیتی، معلمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.