مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی زنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی زنجان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل در بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی زنجان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: تفکر انتقادی در واقع فرآیند تفکری است که شالوده و اساس حل مساله و تصمیم گیری بالینی است. این فرآیند یکی از ملزومات عملکرد حرفه ای پرستاران بشمار می آید. پژوهش حاضر با هدف بررسی و مقایسه تفکر انتقادی و عوامل زمینه ساز آن در میان دانشجویان پرستاری و پرستاران شاغل انجام گرفته است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- مقایسه ای است که در کل ۱۰۰ نفر به روش نمونه گیری آسان از جامعه دانشجویان پرستاری (۵۰ نفر) و پرستاران شاغل (۵۰ نفر) در بیمارستان های آموزشی شهر زنجان انتخاب گردیدند. ابزار گردآوری داده ها، آزمون بررسی مهارت های تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم B و آزمون بررسی عوامل زمینه ساز تفکر انتقادی کالیفرنیا بود. داده ها با استفاده از آزمون T-test و ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمرات بدست آمده از آزمون مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان پرستاری (۹.۰۲) و شاغلین (۱۲.۶۸) بود، که با استفاده از آزمون t مستقل تفاوت معنی داری بین دو گروه (p=0.002) مشاهده گردید. اما در میانگین نمرات آزمون عوامل زمینه ساز تفکر انتقادی بین دانشجویان و پرستاران شاغل اختلاف معنی داری (p=0.47) وجود نداشت. بین نمرات کل آزمون مهارت تفکر انتقادی و نمرات کل آزمون عوامل زمینه ساز همبستگی معنی داری دیده نشد (r=0.071).نتیجه گیری: کسب مهارت و تجربه در محیط بیمارستانی احتمالا می تواند در میزان مهارت تفکر انتقادی پرستاران تاثیر گذار باشد و از طرف دیگر با توجه به اینکه هیچکدام از دو گروه موفق به کسب حداقل نمره استاندارد در هر دو آزمون نشده اند، می توان بر لزوم بازنگری در استراتژی های آموزشی فعلی و به کارگیری روش های مدیریتی با مشارکت فعال پرستاران تاکید کرد.

کلید واژه: تفکر انتقادی، عوامل زمینه ساز، پرستاری، حل مساله، تصمیم گیری بالینی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.