بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوسین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوسین دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوسین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوسین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی شده با استرپتوزوسین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعداد صفحات :۱۶

زمینه و هدف: دیابت شیرین یک معضل پیچیده متابولیک که است که باعث ایجاد اختلال در یادگیری و حافظه فضایی می شود. هدف از انجام این مطالعه بررسی اثر مکمل های روی و ملاتونین بر یادگیری و حافظه فضایی موش های صحرایی دیابتی بود. روش بررسی: در این مطالعه تجربی از ۵ گروه ۱۰ سری موش صحرایی نر نژاد ویستار استفاده شد. گروه شاهد (C)، گروه موش های دیابتی با رژیم غذائی نرمال (D)، حیوانات دیابتی دریافت کننده روی (روزانه ۲۲۷ میلی گرم در لیتر آب آشامیدنی، D+Z)، موش های دیابتی دریافت کننده ملاتونین (روزانه ۱۵۰ میلی گرم در لیتر آب آشامیدنی، D+M) و موش های دیابتی دریافت کننده هر دو مکمل (D+ZM). مصرف مکمل ها از ۵ روز قبل از القای دیابت (تک دوز ۶۰ میلی گرم به ازای وزن بدن استرپتوزوسین) شروع شد. ۲۰ روز بعد از القای، یادگیری فضایی به مدت ۵ روز (هر روز ۴ جلسه) در ماز آبی موریس سنجیده شد. در روز آخر نیز حافظه فضایی بررسی شد و میزان قند و انسولین سرم ارزیابی گردید.یافته ها: موش های دیابتی در مقایسه با حیوانات کنترل، به منظور یافتن سکوی پنهان زمان بیشتری را در ماز سپری کرده، مسافت کمتری را نیز پیمودند (p<0.0001). در مرحله پروب نیز آن ها زمان کمتری را در ربع هدف گذراندند (p=0.004). مصرف همزمان مکمل ها مانع از ایجاد اختلال در یادگیری و حافظه فضایی موش های دیابتی شد.نتیجه گیری: القای دیابت در موش های صحرایی باعث ایجاد اختلال در روند یادگیری و تثبیت حافظه فضایی آن ها در ماز آبی موریس شده، مصرف مکمل های ملاتونین و روی با این اختلال مقابله می کند.

کلید واژه: دیابت شیرین، استرپتوزوسین، یادگیری ماز، روی، ملاتونین، موش صحرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.