عنوان فارسی: تاویل های تمثیلی تاریخی و تخیلی از قصه آدم در تفاسیر برگزیده (عنوان عربی: التأویلات التمثیلیه التاریخیه والخیالیه عن قصه آدم (ع) فی التفاسیر المختاره)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: تاویل های تمثیلی تاریخی و تخیلی از قصه آدم در تفاسیر برگزیده (عنوان عربی: التأویلات التمثیلیه التاریخیه والخیالیه عن قصه آدم (ع) فی التفاسیر المختاره) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: تاویل های تمثیلی تاریخی و تخیلی از قصه آدم در تفاسیر برگزیده (عنوان عربی: التأویلات التمثیلیه التاریخیه والخیالیه عن قصه آدم (ع) فی التفاسیر المختاره)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: تاویل های تمثیلی تاریخی و تخیلی از قصه آدم در تفاسیر برگزیده (عنوان عربی: التأویلات التمثیلیه التاریخیه والخیالیه عن قصه آدم (ع) فی التفاسیر المختاره)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: تاویل های تمثیلی تاریخی و تخیلی از قصه آدم در تفاسیر برگزیده (عنوان عربی: التأویلات التمثیلیه التاریخیه والخیالیه عن قصه آدم (ع) فی التفاسیر المختاره) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزه های قرآنی

تعداد صفحات :۲۷

قصه آدم (ع) در چند سوره از قرآن کریم بیان شده است. به طور کلی دو تفسیر از قصه آدم ارائه شده است. اول تفسیر تاریخی، حقیقی و واقع گرایانه و دوم تفسیر تمثیلی. تفسیر تمثیلی به اشکال مختلفی مانند فلسفی، علمی و تکوینی بیان شده است. در این مقاله به این پرسش پاسخ داده می شود که آیا تفاسیر تمثیلی با تاریخی بودن قصه آدم سازگار است و یا به نفی تاریخی نگری می انجامد؟ در این مقاله که به روش توصیفی تحلیلی و بر اساس داده ها و اطلاعات حاصل از مطالعات کتابخانه ای نگاشته شده است، از میان تفاسیر فلسفی دو نمونه شاخص انتخاب شده است: تفسیر ابن عربی و ملاصدرا. از تفاسیر علم گرا تفسیر المنار. تفسیر ابن عربی و ملاصدرا قصه آدم را بر نفس انسان تطبیق داده است که با آدم تاریخی جمع پذیر است. اما تفسیر المنار با حقیقت گرایی و تاریخی بودن سازگاری ندارد. در تفسیر المیزان و تسنیم بعضی از مقاطع قصه آدم به صورت تمثیل تکوینی یاد شده است. امتیاز این دو تفسیر نسبت به تفاسیر قبلی یکی در مستدل بودن تاویل تمثیلی است و دیگری در حقیقت و واقعیت داشتن تمثیل.

لطفا برای مشاهده متن چکیده عربی به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: تمثیل، حقیقت، قصه آدم، تفسیر،واقعیت، قرآن (کلیدواژه عربی: التمثیل، الحقیقه، قصه آدم، التفسیر، الواقعیه، القرآن)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.