روایی و پایایی آزمون تکرار ناکلمه برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روایی و پایایی آزمون تکرار ناکلمه برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روایی و پایایی آزمون تکرار ناکلمه برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روایی و پایایی آزمون تکرار ناکلمه برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روایی و پایایی آزمون تکرار ناکلمه برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: کودکان مبتلا به اختلال پردازش شنوایی مشکلاتی در ذخیره واجی دارند. عملکرد ذخیره واجی که بخش واج شناختی حافظه فعال را تشکیل می دهد، نمود دقیق توالی گفتار است، بنابراین ارزیابی حافظه فعال واج شناختی در کودکان فوق حائز اهمیت است. آزمون تکرار ناکلمه یکی از روش های ارزیابی حافظه فعال واج شناختی است. هدف از این پژوهش، ساخت آزمون تکرار ناکلمه و تعیین روایی و پایایی آن برای بررسی ظرفیت حافظه فعال واج شناختی در کودکان فارسی زبان بود.روش بررسی: در این پژوهش مقطعی مقایسه ای، ۴۰ ناکلمه بر اساس معیارهای ساخت ناکلمه با نظر زبان شناس ساخته شد و در ۵۳ پسر و ۴۷ دختر در محدوده سنی ۷ تا ۱۰ سال اجرا شد. به منظور تعیین روایی محتوا، ناکلمه های ساخته شده توسط صاحب نظران مورد بررسی و اظهار نظر قرار گرفت. برای بررسی روایی سازه همبستگی نتایج آزمون تکرار ناکلمه با دو آزمون یادآوری مستقیم اعداد و یادآوری وارونه اعداد سنجیده شد. همچنین به منظور بررسی پایایی، این آزمون دوبار و با فاصله زمانی اجرا شد.یافته ها: مقدار روایی محتوایی در این پژوهش ۵.۹۵ با انحراف معیار ۲ به دست آمد. بین نتایج آزمون تکرار ناکلمه و آزمون یادآوری مستقیم اعداد و یادآوری وارونه اعداد ضریب همبستگی به ترتیب ۷۶.۰ و ۷۵.۰ بود . بین اجراهای متوالی آزمون تکرار ناکلمه، ضریب همبستگی ۸.۰ مشاهده شد(p=0.001).نتیجه گیری: نتایج نشان می دهد که آزمون تکرار ناکلمه ساخته شده می تواند برای شناسایی اختلالات واجی در کودکان ۷ تا ۱۰ سال فارسی زبان مورد استفاده قرار گیرد.

کلید واژه: حافظه فعال، حلقه واجی، ناکلمه، کودک، زبان فارسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.