بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله فارسی زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله فارسی زبان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله فارسی زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله فارسی زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله فارسی زبان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : (شنوایی شناسی) auditory and vesitibular research

تعداد صفحات :۱۳

زمینه و هدف: تعریف واژه یکی از مهارت های پیچیده زبانی است که آگاهی فرازبانی و سواد، نقش مهمی در آن دارند. این پژوهش با هدف بررسی و مقایسه رشد جنبه محتوایی تعریف واژه در کودکان ۵.۴ تا ۵.۷ ساله انجام شد.روش بررسی: این پژوهش از نوع مقطعی و توصیفی تحلیلی بود. آزمودنی ها شامل ۱۰۷ دختر و پسر بودند که در رده های سنی اول (۶۵-۵۴ ماه)، دوم (۷۷-۶۶ ماه) و سوم (۹۰-۷۸ ماه) به شیوه نمونه گیری چند مرحله ای، از مهدکودک ها و مدارس مناطق ۱، ۷ و ۱۷ تهران انتخاب شدند. تکلیف تعریف واژه روی آن ها انجام شد. پایایی تکلیف تعریف واژه به روش همبستگی نمرات دو ارزشیاب مستقل و روایی آن به صورت محتوایی بررسی شده است. برای تحلیل از روش های آماری کروسکال والیس و من ویتنی یو استفاده شد.یافته ها: با افزایش سن، میانگین نمره جنبه محتوایی تعریف واژه افزایش معنی داری پیدا کرد (p=0.001). البته افزایش میانگین نمره جنبه محتوایی در گروه سنی دوم و سوم، اختلاف معنی داری نداشت. بیشترین پاسخ مورد استفاده در همه سنین، پاسخ عملکردی بود. همچنین با افزایش سن، میزان استفاده از پاسخ خطا (p=0.002) و عینی (p=0.003) به طور معنی داری کاهش یافت و در مقابل، درصد استفاده از پاسخ ترکیبی نوع دوم افزایش معنی داری داشت (p<0.001).نتیجه گیری: با افزایش سن، کیفیت تعریف ها از نظر محتوایی بهبود می یابد و تعریف ها از پاسخ های عینی و عملکردی به سمت تعریف های ترکیبی نوع دوم پیش می روند.

کلید واژه: رشد، تعریف واژه، کودک، فارسی زبان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.