ارزیابی تمایل رفتاری اهدای خون بانوان با دو الگوی کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده و مقایسه آن ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی تمایل رفتاری اهدای خون بانوان با دو الگوی کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده و مقایسه آن ها دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی تمایل رفتاری اهدای خون بانوان با دو الگوی کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده و مقایسه آن ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی تمایل رفتاری اهدای خون بانوان با دو الگوی کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده و مقایسه آن ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی تمایل رفتاری اهدای خون بانوان با دو الگوی کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده و مقایسه آن ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه پژوهشی خون

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: در فرآیند جذب افراد به اهدای داوطلبانه خون، شناسایی نگرش ها و باورهای مردم نقش محوری دارد. این تحقیق با هدف مقایسه میزان تاثیرگذاری باورهای سه گانه مدل رفتار برنامه ریزی شده و باورهای دوگانه مدل کنش معقول بر تمایل به اهدای داوطلبانه خون، در بانوان شهر تهران انجام شد.مواد و روش ها: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بود. با روش نمونه گیری آسان طبقه ای، تعداد ۴۲۵ نفر از بانوان شهر تهران انتخاب شدند. داده ها توسط پرسشنامه ای مبتنی بر نظریه کنش معقول و رفتار برنامه ریزی شده جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار لیزرل، شاخص-های آماری t و کای دو جهت تحلیل مسیر و برازش مدل به کار گرفته شدند.یافته ها: یافته ها بیانگر آن است که توان دو الگو در پیش بینی رفتار اهدای خون بانوان یکسان است. ضریب معناداری بین نگرش رفتاری و تمایل رفتاری در الگوی کنش معقول برابر ۰.۳۴ (t = 5.83) و در الگوی رفتار برنامه ریزی شده برابر ۰.۳۰ (t=4.96)، ضریب معناداری بین باور هنجاری و تمایل رفتاری در کنش معقول برابر با ۰.۵۵ (t=9.69) و در الگوی دیگر برابر ۰.۵۱ (t=8.63) به دست آمد. ضریب معناداری بین درک از کنترل رفتار و تمایل رفتاری نیز برابر با ۰.۱۴ (t=2.42) بود. طبق نتایج، تاثیر هنجارهای ذهنی بر تمایل افراد بیشتر از نگرش به رفتار است.نتیجه گیری: باور رفتاری و هنجاری بر تمایل افراد به اهدای خون تاثیر داشته و باور هنجاری از کارآیی بالاتری برخوردار است. بنابراین تقویت این باور از طریق رسانه های تبلیغاتی برای ایجاد یک ارزش اجتماعی به نام «اهدای خون»، می تواند شیوه مناسبی جهت جذب بیشتر داوطلبان باشد.

کلید واژه: اهدای خون، کنش، باور هنجاری، کنترل رفتار، تمایل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.