بررسی کیفیت خدمات بخش اورژانس مراکز آموزشی-درمانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کیفیت خدمات بخش اورژانس مراکز آموزشی-درمانی دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کیفیت خدمات بخش اورژانس مراکز آموزشی-درمانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کیفیت خدمات بخش اورژانس مراکز آموزشی-درمانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کیفیت خدمات بخش اورژانس مراکز آموزشی-درمانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۲۲

مقدمه:افزایش کیفیت خدمات بخش های اورژانس بیمارستان ها موجب خشنودی بیشتر مراجعان،کاهش شکایت آنان و زمینه ساز ارتقای سلامت جامعه خواهد شد. با شناخت دقیق وضع موجود و بررسی نقاط قوت و ضعف می توان در جهت ارتقاءکیفیت ارائه خدمات در آینده اقدام کرد.هدف: تعیین کیفیت خدمات بخش های اورژانس مراکز آموزشی درمانی رشت در سال ۱۳۹۲مواد و روش ها: پژوهش از مطالعات توصیفی، تحلیلی و مقطعی بود. محیط پژوهش بخش های اورژانس ۷ مرکز آموزشی درمانی رازی، پورسینا، دکتر حشمت، الزهرا (س)، امیرالمومنین، شفا و ولایت رشت بودند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ای بود شامل دو بخش با ۷۷ پرسش که بخش اول آن حاوی ۱۳ سوال در زمینه ویژگی های سرپرست و بخش اورژانس و بخش دوم ۶۴ سوال در زمینه های ساختار، فرآیند و عملکرد بخش اورژانس بود. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS18 و شاخص های آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. بیمارستان هایی که بیش از ۹۰ درصد امتیاز مربوط به ساختار، فرآیند و عملکرد را کسب نمایند دلخواه، بین ۹۰-۷۱ درصد امتیاز، کمابیش مطلوب، ۷۰-۵۰ درصد امتیاز، متوسط و کمتر از ۵۰ درصد امتیاز، ضعیف تلقی می شوند.نتایج: میانگین تعداد تخت های فعال بخش اورژانس بیمارستان های ۱۹.۸ تخت بود. %۸۵.۷۲ بیمارستان از نظر کیفیت خدمات بخش های اورژانس کمابیش مطلوب و %۱۴.۲۸ مطلوب بودند. در گستره نیروی انسانی، مرکز آموزشی درمانی دکتر حشمت رشت با ۸۸% امتیاز، در حیطه فضا و تسهیلات، مرکز آموزشی درمانی ولایت با %۹۹.۵ امتیاز، در حیطه مدیریت بخش اورژانس مراکز آموزشی درمانی پورسینا، رازی، ولایت و دکتر حشمت با ۹۴.۵۴% امتیاز، در حیطه دستور کارهای بخش اورژانس مرکز آموزشی درمانی رازی رشت با %۹۶.۳ متیاز بیشترین امتیاز مکتسبه را به خود اختصاص دادند. میانگین امتیازهای کسب شده در حیطه فرآیند های آموزشی بخش های اورژانس مراکز آموزشی و درمانی رشت %۶۶.۲۸ بود.نتیجه گیری: ساختار، فرآیند و عملکرد بخش های اورژانس بیمارستان های مورد مطالعه در حیطه نیروی انسانی، فضا و تسهیلات، مدیریت و دستورالعمل های بخش اورژانس کمابیش مطلوب و مطلوب و در حیطه فرآیند های آموزشی در حد متوسط بود. بنابراین، با توجه به سرشت بخش های اورژانس لزوم توجه به استانداردها و رعایت آنها بویژه توانمند سازی بیشتر نیروی انسانی بایسته است. آموزش مداوم پزشکان و پرستاران این بخش اهمیت زیادی دارد.

کلید واژه: فوریت های پزشکی، کیفیت مراقبت بهداشتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.