عوامل آموزشی موثر در ارتقای دانش باغداران استان سـمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل آموزشی موثر در ارتقای دانش باغداران استان سـمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل آموزشی موثر در ارتقای دانش باغداران استان سـمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل آموزشی موثر در ارتقای دانش باغداران استان سـمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل آموزشی موثر در ارتقای دانش باغداران استان سـمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی

تعداد صفحات :۲۱

هدف کلی این تحقیق بررسی دانش باغداران استان سمنان در به کارگیری سیستم های آبیاری تحت فشار بود. این مطالعه از جنبه هدف از نوع کاربردی و به لحاظ روش، توصیفی- همبستگی بود و برای جمع آوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده گردید. روایی ظاهری و محتوایی پرسشنامه نیز با کسب نظرات متخصصان ترویج کشاورزی و آبیاری و اعمال اصلاحات لازم بدست آمد. همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامه، عملیات پیش آزمون در خارج از جامعه اصلی در مورد ۳۰ نفر از باغداران مجری سیستم های آبیاری تحت فشار در باغات شهرستان سمنان صورت گرفت. ضریب آلفای کرونباخ برای متغیر دانش باغداران در زمینه سیستم های آبیاری تحت فشار ۰.۹۵ محاسبه گردید. جامعه آماری این تحقیق شـامل ۹۸۴ نفر از باغدارانی بودند که سیستم های آبیاری تحت فشار را بکار گرفتند که با استفاده از فرمول کوکران، حجم نمونه این تحقیـق ۱۰۰ نفر برآورد گردید. نتایج این تحقیق نشان داد که متغیرهای سطح تحصیلات، سابقه فعالیت باغداری، سابقه به کارگیری سیستم آبیاری تحت فشار، شرکت در کلاس های آموزشی ترویجی، مشاهده فیلم های آموزشی ترویجی، تماس با مروجان، مطالعه نشریات ترویجی و بازدید از سیستم های آبیاری تحت فشار با متغیر دانش باغداران در به کارگیری مناسب سامانه های آبیاری تحت فشار رابطه مثبت و معناداری داشتند. نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه گام به گام نیز بیانگر آن بود که متغیرهـــای پیش بین میزان تماس با مروجان و میزان شرکت در کلاس های ترویجی ۱۵ درصد از تغییرات متغیر وابسته دانش باغداران در به کارگیری مناسب سیستم های آبیاری تحت فشار را تبیین نمودند.

کلید واژه: دانش، سیستم های آبیاری تحت فشار، باغداران، استان سمنان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.