بررسی ارتباط بین تنیدگی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط بین تنیدگی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط بین تنیدگی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط بین تنیدگی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط بین تنیدگی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارتقای ایمنی و پیشگیری از مصدومیت ها

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: تنیدگی شغلی می تواند تاثیر مستقیم بر وقوع حوادث حین کار و رفتارهای ناایمن افراد داشته باشد. در این مطالعه سعی شد ارتباط بین تنیدگی شغلی و حوادث شغلی در دستیاران پزشکی شاغل در بیمارستان های منتخب زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مورد بررسی قرار گیرد.روش بررسی: این مطالعه مورد – شاهدی، در سال ۱۳۹۱ در دستیاران شاغل در ۴ بیمارستان منتخب اجرا گردید. ۵۰ نفر از افراد دارای حادثه شغلی با ۵۰ نفر شاهد از نظر داشتن استرس شغلی مقایسه گردید. استرس شغلی با کمک پرسشنامه اسیپو در ۶ حیطه مورد ارزیابی قرار گرفت. تحلیل ها با استفاده از نرم افزار SPSS نگارش ۲۰ انجام شد. برای مقایسه میانگین ها از آزمون من ویتنی و برای مقایسه نسبت ها از آزمون کای دو استفاده شد.یافته ها: بیشترین فراوانی حادثه شغلی در گروه مورد مربوط به آسیب با سوزن بود پس از آن، تماس با خون و مایعات بدن بیماران و آسیب دیدگی و کوفتگی به دلیل وسایل موجود در بخش در رده های بعد قرار داشتند. بین نمره استرس دو گروه، بجز در حیطه های بی کفایتی نقش و مسوولیت، تفاوت معنی دار مشاهده شد. بالاترین نسبت شانس نیز در حیطه دوگانگی نقش (OR=8.36) دیده شد.نتیجه گیری: به دلیل اجتناب ناپذیر بودن برخى از عوامل استرس زا در حرفه پزشکی و لزوم پیشگیری از آثار روانى و رفتارى استرس، به کارگیری تمهیدات و اقداماتى در جهت بهبود کیفیت زندگى کاری و نیز آموزش روش های مقابله اى از جمله وظایف مدیران گروه، و بیمارستان می باشد.

کلید واژه: استرس شغلی، حوادث شغلی، دستیاران پزشکی، مورد – شاهدی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.