عنوان فارسی: ماهیت شعائر دینی – سیاسی و فلسفه بزرگداشت آن (عنوان عربی: حقیقه الشعائر الدینیه السیاسیه وسبب الاحتفاء بها)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: ماهیت شعائر دینی – سیاسی و فلسفه بزرگداشت آن (عنوان عربی: حقیقه الشعائر الدینیه السیاسیه وسبب الاحتفاء بها) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: ماهیت شعائر دینی – سیاسی و فلسفه بزرگداشت آن (عنوان عربی: حقیقه الشعائر الدینیه السیاسیه وسبب الاحتفاء بها)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: ماهیت شعائر دینی – سیاسی و فلسفه بزرگداشت آن (عنوان عربی: حقیقه الشعائر الدینیه السیاسیه وسبب الاحتفاء بها)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: ماهیت شعائر دینی – سیاسی و فلسفه بزرگداشت آن (عنوان عربی: حقیقه الشعائر الدینیه السیاسیه وسبب الاحتفاء بها) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حکومت اسلامی

تعداد صفحات :۲۷

چکیده فارسی:«شعائر» در لغت جمع «شعیره» به معنای علامت حسی و روشن برای چیزی است و «شعائر اله» به معنای علامتی ظاهری است که یاد خدا را در جانها تثبیت می کند. خاستگاه تشریع، تعظیم شعائر و لزوم آن، آیه ۳۲ سوره حج است. راز اصلی تعظیم آن، همانا زنده نگه داشتن یاد خدا و به تبع آن دین الهی در سطح جامعه و جان های انسان ها است؛ زیرا انسان ها غالبا از طریق حواس و به طور خاص از راه مشاهده، متاثر می شوند. از سوی دیگر، لزوما مصادیق شعائر منحصر در مناسک حج که در آیات الهی آمده است، نمی باشد؛ بلکه می تواند شامل اموری گردد که علامتی حسی و عینی برای تثبیت یاد حق در قلب ها است؛ چنانکه با مساوی دانستن «شعائر» و «حرمات» الهی می توان دامنه شعائر الهی را توسعه داد؛ همانگونه که در لسان روایات چنین توسعه ای مشاهده می شود. اما این بدان معنا نیست که تعیین موارد آن به دست عرف باشد. لذا در غیر موارد منصوص و اموری که شعائر بودن آنها یقینی نیست، باید به مقدار متیقن اکتفا نمود، در غیر این صورت، چه بسا به خرافات و بدعت در دین، منجر شود.

چکیده عربی:«شعائر» جمع «شعیره» و فی اللغه تعنی العلامه المحسوسه والظاهره لشیء ما، و«شعائر الله» بمعنی العلامات الظاهره التی ترسخ ذکر الله تعالی فی النفوس، ومنشأ تشریع شعائر الله تعالی و وجوب إحیائها یعود إلی الآیه ۳۲ من سوره الحج. والسر فی تعظیمها هو إحیاء ذکر الله تعالی وترسیخ مبادئ دینه فی المجتمع وحفظ أرواح الناس، لأن الإنسان غالبا ما یتأثر من حواسه ومدرکاته، ولا سیما عن طریق المشاهده. کما أنه لیس من الضروری تقیید الشعائر فی مناسک الحج کما ورد فی کتاب الله تعالی، بل یمکن أن تشمل أمورا أخری تعد علامات حسیه وعینیه لترسیخ ذکر الله تعالی فی نفوس البشر، کما أننا لو جعلنا الشعائر بمثابه الحرمات سوف نتمکن من توسیع نطاقها، وهذا ما نستوحیه من بعض الروایات. ولکن هذا لا یعنی أن تعیین مصادیقها متروک للناس، لذا فإننا نکتفی بالقدر المتیقن منها بغض النظر عما لانص فیه، ولربما هناک ما یدعی أنه شعیره ولکنه خرافه أو بدعه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: شعائر اله، حرمات اله، تعظیم و بزرگداشت (کلیدواژه عربی: شعائر الله، حرمات الله، تعظیم شعائر الله)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.