بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طب توانبخشی

تعداد صفحات :۹

مقدمه و اهداف: ارتباط، به عنوان مهمترین ویژگی لازم برای افراد شاغل در مراقبت های بهداشتی اولیه توصیف شده است. مهارتهای ارتباطی یکی از اجزای اصلی صلاحیتهای بالینی به شمار میرود که برای تبعیت بیمار از اقدامات درمانی کمک کننده می باشد. هدف از این پژوهش تعیین وضعیت مهارت های ارتباطی پایه دانشجویان کارشناسی ترم ۶ و ۸ دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سال ۹۱-۱۳۹۰ تا بتوان از آن برای تدوین برنامه های درسی استفاده کرد. مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی از پرسشنامه مهارت های ارتباطی درمانگر و بیمار استفاده شد که توسط متد کالگری-کمبریج بیان می شود و در این تحقیق متناسب با زبان و فرهنگ فارسی تغییر داده شده بود و اساتید دو گروه فیزیوتراپی و کاردرمانی بعد از بررسی دانشجویان حین کار بالینی به آن پاسخ دادند. جامعه آماری این پژوهش ۸۹ نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده توانبخشی شهید بهشتی ترم ۶-۸ هستند که از این تعداد تعداد ۵۳ نفر از دانشجویان کارشناسی کاردرمانی و ۳۶ نفر از دانشجویان کارشناسی فیزیوتراپی بودند. بحث: نتایج نشان می دهد که اکثریت دانشجویان نمره متوسط را در مهارت های ارتباطی درمانگر- بیمار کسب می کنند اما دانشجویان فیزیوتراپی بهتر از دانشجویان کاردرمانی در این مهارت ها ارزیابی شده اند.نتیجه گیری: نیاز به آموزش مهارت های ارتباطی و برقراری ارتباط صحیح بالینی گرچه در هر دو رشته وجود دارد ولی با توجه به نمرات کسب شده و نیاز بیشتر دانشجویان کاردرمانی و تاثیر آن بر نتایج درمانی آنها، آموزش به این گروه از دانشجویان در اولویت قرار گرفته و قویا پیشنهاد می شود.

کلید واژه: آموزش مهارت های ارتباطی، دانشجویان، توانبخشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.