تعیین سهم مولفه های ادراک محیط کلاس درس در پیش بینی درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین سهم مولفه های ادراک محیط کلاس درس در پیش بینی درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین سهم مولفه های ادراک محیط کلاس درس در پیش بینی درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین سهم مولفه های ادراک محیط کلاس درس در پیش بینی درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین سهم مولفه های ادراک محیط کلاس درس در پیش بینی درگیری تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی)

تعداد صفحات :۲۰

هدف پژوهش حاضر پیش بینی درگیری تحصیلی (تلاش/ بعد رفتاری)، ارزش تکلیف/ بعد عاطفی)، (راهبردهای شناختی و فراشناختی/ بعد شناختی) دانش آموزان بر اساس مولفه های ادراکات محیطی کلاس درسی (علاقه، چالش، لذت و انتخاب) است. روش این پژوهش از نوع همبستگی است و در آن از بین دانش آموزان پایه سوم دبیرستان های مقطع متوسطه شهر تهران، نمونه ای به حجم ۴۰۰ آزمودنی با روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شد. پرسشنامه های ادراکات فعالیت های کلاسی و پرسشنامه درگیری تحصیلی |پنتریچ و دیگروت (۱۱۹۴) توسط آزمودنی ها به صورت گروهی تکمیل شدند. برای تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش از روش رگرسیون چندگانه به روش گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد از بین چهار مولفه ادراک محیط کلاس درس (علاقه، چالش، لذت و انتخاب)، سه مولفه (انتخاب، علاقه و چالش) وارد معادله شدند که جمعا ۲۲.۵ درصد از تغییرات درگیری تحصیلی در درس ریاضی را تبیین کردند. چون مولفه لذت سهم معناداری در پیش بینی نداشت، وارد معادله نشد (P£۰.۱۰). ضرایب رگرسیون چندگانه درگیری تحصیلی و ادراک محیط کلاس نیز معنادار بود (P£۰.۰۱). پیش بینی نمره کلی درگیری تحصیلی بر اساس نمره کلی ادراک محیط کلاس درس نیز معنادار بود (P£۰.۰۱).

کلید واژه: درگیری تحصیلی (درگیری رفتاری/ درگیری عاطفی/ درگیری شناختی)، ادراک محیط کلاس درس (علاقه/ چالش/ لذت و انتخاب، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.